onsdag 6. april 2016

Strikke- tørka er over

Nytt garn er kjøpt inn og klar for ny genser


Det var på tide å ta en opprydding i klesskapet. Jeg har savnet en genser og regnet med at jeg fant den når jeg gikk igjennom alt. Men det gjorde jeg ikke og da kom jeg på noe som skjedde i høst. Genseren var blitt litt vel stor for den var godt brukt og garnet hadde strekt seg vel mye. Vasket den på 30 grader håndvask, men den var like lang og vel luftig strikk. Da tok jeg den på vanlig 30 grader og da ble den tovet og mikro. Var ganske oppgitt over meg selv og det meste akkurat da - bestemte meg for å kaste den fort og fortrenge at det hadde skjedd. Det klarte jeg tydeligvis helt frem til nå. 


Det som er bra er at senebetennelsen jeg har hatt i over et år- den er endelig borte. Det tok sin tid det også. Så jeg er klar for å ta frem strikketøyet igjen. Det blir enkel strikk og da falt valget på Skappel genseren med riller. Bruker armene minst da. Nå må  jeg ikke bli for ivrig men ta det over tid.Så slipper jeg ufrivillige strikke tørke perioder. Har du noen prosjekter på gang ? 


Smil og Klem 

Monica 

6 kommentarer:

  1. Så koselig med nytt strikke tøy !
    Nå må du bare huske på at ikke iveren må ta overhånd ..kjedelig med senebetennelse .
    Må se til å få noe nytt på pinnene jeg og .
    Har forresten startet på kofteprosjekt..Bøvertun med rundt bærestykke ... fra Kofteboken 1 .
    Det er tenkt som en julegave og må pga mønster strikkes i enerom ..
    Liker derfor å ha flere ting gående samtidig som ikke krever så mye konsentrasjon .
    Er nettopp ferdig å sy to kjoler med heklet bærestykke til to av barnebarna .
    De ønsket seg det så veldig ...( koselig da ) ..og fikk velge stoff og farger selv .

    Regn og rusk i dag her ...får ta et skippertak inne før det bærer avsted på jobb !
    Fine dagen til deg og kos deg med strikkingen og en kaffekopp attåt !
    Klem fra Anne

    SvarSlett
  2. Härligt att du är i gång och stickar igen, snygg färg på garnet. Ta det försiktigt bara. Jag har inte stickat sedan i vintras, och nu är det mest trädgården som är prioriterad:)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvarSlett
  3. Hei, så fint med nytt strikketøy, de genserne er jo så fine :-)

    SvarSlett
  4. Koselig å strikke litt. Jeg tørr ikke begynne på
    store prosjekter som gensere. men driver å strikker sokker.
    Kjenner at armene mine tåler mer nå etter jeg
    begynte å trene vannaerobic.
    Herlig med vår og lengre dager. Skal bli godt med ei
    frihelg og kanskje litt sol. Håepr på det.
    Ønsker deg ei herlig vårhelg :)

    SvarSlett
  5. Koselig med strikkepinner og nytt prosjekt:)
    Jeg elsker håndarbeid..innimellom alt annet..:)...strikk, hekling,hvitt-broderi,nuppereller..
    Alle disse fine gamle teknikkene...som holder på og forsvinne.
    Flott farge du har valgt på garnet, blir en deilig genser dette:)

    SvarSlett
  6. Alltid koselig med håndarbeid. Lykke til med genseren :)

    SvarSlett