tirsdag 11. november 2014

Kokosbollekake

Oppskriften er fra Wenche kjøkken på God Morgen Norge
 

 6 plater gelatin
4 eggehviter
4 dl sukker
1 ts vaniljesukker

 
Legg gelatin i bløt i kaldt vann og løs opp de myke gelatinbladene i 1 dl kokende vann.
 

Pisk eggehviter stiv
Ha i sukker og vaniljesukker og visp sammen.
Tilsett den oppløste gelatinen og vips kraftig i 15 min.
 

Dryss kokos på et fat, sett en ” kakering”( ringen på en springform) opp på.
Hell massen i ringen.
 

Sett kjølig minst 4 timer.
 

Glasur:


Smelt 2  plater kokesjokolade med 1-2 ss kokosfett og fordel over den stivnede kaken.
Dryss over kokos.
 

2 plate kokesjokolade
1 ss kokosfett
 
 
 
 
Smil og Klem
 
Monica
 
 

2 kommentarer:

  1. Sånn laget jeg til alle bursdager da guttene mine var små, pyntet med en rad bamesmums rundt kanten. Den var veldig populær så neste gang begge er hjemme så tror jeg at jeg får lage den igjen, det hadde de sikkert syns var moro.

    Nå gleder jeg meg til du slipper hemmeligheten om hvor dere skal flytte altså, det er såååå spennende.

    Klemmer i fleng

    SvarSlett
  2. Åh denne bringer frem barndomsminner! Den var fast innslag i mange bursdager da jeg var liten!
    Takk for oppskrifter, denne skal jeg definitivt prøve!

    Klem Vigdis

    SvarSlett