mandag 10. november 2014

Pavlova

er så godt
 
 
4 eggehviter, romtemperert
1 knivspiss salt
2,5 dl sukker
1 ts vaniljesukker
2 ts maizena
1 ts hvitvinsedikk
3 dl kremfløte
Diverse bær
 

Legg bakepapir på en stekeplate og forvarm ovnen til 180 grader.
 
Eggehvitene og saltet piskes til stivt skum og hell i sukkeret (litt av gangen) under piskingen. Bland inn maizena, vaniljesukker og eddiken.
Smør utover i en sirkel så jevnt du klarer. Sett stekeplaten midt i ovnen og senk temperaturen til 150 grader. Stekes i ca 1 time og tretti minutter. Følg med til den har fått en fin og jevn farge og ikke for brun.
 
 
Skru av varmen og la kaken avkjøle seg i ovnen minst i et par timer.
 
 
Pisk krem og pynt med bær.

 
 
Velbekommet !
 
Smil og Klem
 
Monica

5 kommentarer:

  1. Denne skal jeg prøve meg på jeg også. Er jo bare såååå godt. Fint med oppskrift fra deg.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. soooo lecker!!! danke für das tolle rezept!!! liebe grüße und eine schöne woche wünscht angie aus deutschland

    SvarSlett
  3. Ja det er jo så mage gode oppskrifter her.
    Skal bake til min kjæres bursdag til helga.
    Lurer på om jeg skal prøve meg på Verdens beste.
    Har ikke fått den så godt til før, Men kanskje det går bedre
    med oppskrifta fra deg. Må nok gjøre et forsøk.
    Takk for mange flotte kakeoppskrifter.

    SvarSlett
  4. Ojoj, så mycket gott du bjuder på här:) Knappt man vågar kika in:) Pavlova har jag aldrig provat att göra, får ändra på det.
    Fin kväll till dig
    Kram Maria

    SvarSlett
  5. Beundrer deg som har tid til å bake og legge ut oppskrifter midt i pakkesjauen.

    Klem, klem

    SvarSlett