lørdag 15. november 2014

Dorthe genser

i svart er ferdig
 

Den forrige klarte jeg å vaske i stykker. Alpakka er selvrensende og trenger egentlig bare å luftes- men jeg følte den jeg hadde måtte vaskes og hadde det på 30 grader ullprogram.
Den genseren ble et tovet sitteunderlag.
 Et par dager etter det uhellet så var maskinen helt kaputt så lurer i grunnen på at det kanskje ikke bare var meg men maskinen sin feil også. Uansett godt å ha en ny og denne skal jeg være snill med !

 
Ellers så er det slik her hjemme nå- tatt ned gardiner og de er vasket, strøket og pakket.
 

Lettere å stryke de på ny  når de skal henges opp når de allerede er strøket etter vask.

 
Her er mitt nye strikkeprosjekt. En genser med hette blir det denne gangen. Denne kommer til å ta tid- er bare så godt å ha noe strikketøy på gang.
 
 

 
Ha det så fint !
 
Smil og Klem
 
Monica
 

5 kommentarer:

  1. Så flinke du er :-)
    Skulle ønske jeg kunne strikke :-)
    Gratulerer med nytt hus, forresten - det blir sikkert gøy og spennende, og sikkert veldig rart og uvanlig...
    Klem fra Anne

    SvarSlett
  2. Herlige grensere du strikker. Kjedelig at den andre ble ødelagt.
    Ja det er jammen ikke godt å si. Skulle jo tro de tålte å vaskes da.
    Godt å kunne pakke ut igjen ting som er rent, så de er jo lurt å
    vaske og ha det klart.
    Ser nydelig ut det garnet du skal strikke av nå.
    Ønsker deg ei god hegl :)

    SvarSlett
  3. Snyggt ljust garn du stickar i. Jag har mest stickat i mörkgrått det sista:). Synd på den långa tröjan, men sittunderlägg är ju inte fel det heller.
    Trevlig helg
    Kram Maria

    SvarSlett
  4. Bare innom for å ønske deg en fin kveld :-)

    SvarSlett
  5. Ønsker deg en fin kveld - lykke til med nytt strikkeprosjekt!
    KleM.

    SvarSlett