onsdag 19. november 2014

Kjøkkenet

I det nye huset skal skiftes.
Vi kjøpte visningsboligen og må ta det slik det er- men vi fikk en bra deal og dermed får vi skiftet kjøkkenet.
 

Slik er det vi ikke skal ha- vi får beholde skapene og de skal vi montere i boden og slikt.
Vi kommer til å ha kjøkkeninnredning på tre vegger.


Vi har tegnet ferdig kjøkkenet på Ikea og fronter og benker er bestilt. Frontene kommer ikke før i månedsskiftet januar/februar. Bodbyn heter disse frontene.


 
Med et par doble slike overskap og heltre benk som vi sikkert kommer til å beise eller male hvit.

 
Det blir en slik vask og jeg gleder meg sånn til å få alt montert og til den nye vannkrana. Den har jeg vært å tatt ut på Sørumsand rør- som skal gjøre rør jobben. De har gjort alt i huset allerede.


Så blir det denne avtrekksviften


Så tror jeg det blir disse håndtakene og samme farge i knotter- matt gull. Vi har sølv i dag og det var det vi i utgangspunktet skulle ha- men jeg smiler mest av denne fargen


Det blir denne komfyren- den er stor og da trenger vi ikke å holde pusten for å steke en stor Kalkun f.eks.


Men se på denne teksten- Det er mulig å lage ulike retter samtidig på forskjellige nivåer uten at de tar smak av hverandre. Så det går altså å steke en ribbe nederst i ovnen og et brett med boller øverst ?  det høres så rart ut- har noen av dere erfaring med noe slikt ?


Vi overtar ikke huset før en gang mellom 1-12 desember og da er det mye som skal gjøres. Derfor prøver vi å få gjort det vi kan før den tiden- og alt tar tid !
 
 
Smil og Klem
 
Monica
 

14 kommentarer:

  1. Heisann!
    So masse spannande på gang!! Gledar meg på dykkar vegne!!
    Er sjølv veldig glad i IKEA kjøkken, og syns dei har masse fint!
    Den kjøkkenvifta var skikkelig fin!! Slilke ting bruker jo ofte være "elefanten i rommet"... ;o)
    Masse lykke til med planlegging og flytting!!
    klem

    SvarSlett
  2. Gleder meg med dere rett og slett. Dette kommer til å bli fint.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Så fint kjøkken kommer til å bli og den kjøkkenvifta synes jeg var så søt og smekker og litt tøff - alt på en gang.
    Ønsker deg en fin dag og lykke til i all pakkingen :-)

    SvarSlett
  4. Det kommer til å bli superfint! De matte gull knottene tror jeg absolutt kommer til å bli en fin detalj :) Masse lykke til med flytteforberedelser - jeg regner med det blir mye å gjøre. MEN veldig bra til slutt!

    Klem, Line.

    SvarSlett
  5. Snyggt, snyggt!! Jag har också kikat på den vasken Domsjö, men det blir en annan för oss. Jag vet att det går att laga olika maträtter i ugnens samtidigt, men just bullar ihop med kött vet jag inte:) Du får prova:)
    Ha en skön kväll
    Kram Maria

    SvarSlett
  6. Dette blir bra. Kuleste kjøkkenvifta da. En stund siden jeg tegnet kjøkken så henger ikke helt med på markedet på den fronten. Genialt med en slik fancy stekovn. Så på prisen, det må da være billig. Jeg betalte 11000 for vår induksjon for 2-3 år siden. Ikke noe spes med den. Bare slike basic ting. Gå for gull, smiler med deg. Lekkert :) :) Slike detaljer er jo lett å bytte om et par år hvis en går lei.
    Her går d trått i kveld… Sliten, så null kveldsjobbing eller trening. Halveis rett ut i sofsen med et rødvinsglass - fordi jeg fortjener det.
    Fortsatt fin kveld og uke til deg.

    I morgen skal jeg forresten spise årets første julemiddag :)

    Klem Mona

    SvarSlett
  7. Mye jobb å bytte kjøkken, men det vil bli mye finere enn det som er der nå. Dere kommer jo inn til jul. Heldig at dere kan få lagret båt og diverse hos din mor. Båten kan dere jo komme med til Hvaler til sommeren.

    SvarSlett
  8. Det blir stor skillnad när ni byter luckor,
    kommer bli superfint. Så kul och se allt ni
    gör och hittar på.
    Kramar till dig vännen/AM

    SvarSlett
  9. Spännande med köksrenovering och det blir kul att se slutresultatet sen! Borde själv ta tag i vårat kök, puh, men tiden finns ju aldrig...
    Önskar dig en skön och mysig torsdag!
    Varm kram, Titti

    SvarSlett
  10. Tenker det kommer til å bli kjempeflott!!
    Gleder meg til å se mer :)

    SvarSlett
  11. Så spennende og så fint det blir !! Gleder meg til å se hvordan dere får det.

    SvarSlett
  12. Så spennende! Det er moro å få nytt og kunne bestemme selv hvordan det skal se ut!
    Gleder meg til å se resultatet!
    God helg Monica!

    Klem fra Vigdis

    SvarSlett
  13. Åh ... Det kommer til å bli så fiiiint !
    Så spennende !

    Ønsker deg en fin helg , tenker dere har mye på gang...lykke til !
    Klemmer fra Anne

    SvarSlett
  14. Dette kommer til å bli kjempefint, mye jobb å flytte, men men får somregel uante krefter når noe positivt skjer, og nå nærmer det seg vel med raske skritt
    Jorunn

    SvarSlett