søndag 7. februar 2016

Stua ble helt

Annerledes enn det den var før


Det føltes ganske drastisk og gå fra helt hvit- fargen Chi og til så mørk


Slik var det og sånn ble det 


Det er malt i Jotun sin Elegant 1434 /S7502-Y Matt


Det var 50% på putene hos Kid denne uken. Skummelt, for hadde liksom nok puter men fikk lyst på noen i en rosa nyanse. Den vinrøde helt bakerst er det første putevaret jeg kjøpe en gang tidlig på 80 tallet. 


Elsker Lotustavlen min og syntes den kom mye mer til sin rett nå



Dette også- den nederste hyllen har Finn snekret og speilet har jeg fått i julepresang av sønnen min for 15-16 år tilbake. 


Akkurat nå så er det disse putene , men nå har jeg så mange trekk så her kommer det nok til å byttes på av og til. 


Vet ikke om det er inn eller ut, men vi malte med Elegant kun på to vegger. På de tre andre så valgte vi en hvitfarge som heter Sommersne 1928/1102-Y10R matt. 


Tenk at det er hvitfarger begge to og så forskjellige. 


Stuen har fått et mye lunere preg. Fargene begge to- forandrer seg med lyset. Når jeg skulle ta bilder i går så var det skikkelig gråvær og det er det i dag også. 


Disse putene venter på sofabenken. Benk og spisestuestoler er bestilt og de kommer i midten av februar. Ja jeg er spent ! 


Stuen er harmonisk og et godt sted å være og vi er glad vi er ferdige med denne male jobben. Det vil si at det er Finn som har malt - og han har ikke sølt en dråpe. Helt utrolig egentlig når jeg tenker på hvordan jeg ville sett ut, ha ha !


Ønsker dere fine dager

Smil og Klem 

Monica 

16 kommentarer:

  1. Ble lekkert, og ligner på den fargen som svigerdatter har på en vegg. Men man må nesten ha en stor stue for og se helheten. Jeg har ikke kunne ha det, for da har min lille stue blitt enda mindre. Jeg teller dager til salongen kommer,så jeg forstår så godt at du gleder deg.

    Klem i fra nord.

    SvarSlett
  2. Ja her har du jammen vært tøff Monica og valgt en drastisk forandring!!! Men jammen ble det tøft 😀 Stilig og koslig på samme tid,og herlig med alle putene i sofaen!!! Og snart er vi jo i midten av februar så da blir det spennende å se nyhetene hos deg !!!
    Toveklem 😀

    SvarSlett
  3. Oi her ble det forandring, Monica, og det ble helt nydelig. Elsker fargene på putene. Jeg har malt en vegg i stua helt lys grå, så jeg var ikke så dristig som deg nei. Ha ei flott ny uke.
    Klem

    SvarSlett
  4. Jättesnyggt! Bra jobbat! Gillar den mörka färgen. Modigt av dig att gå från vitt till mörkt, så rätt du gjorde:) Spännande att få se möblerna.
    Kram Maria

    SvarSlett
  5. Fy å dere traff her altså! Bildet og alt kom ennå mer til sin rett her Monica! :-)
    Rå fint!

    Klemmer Lene

    SvarSlett
  6. Knall tøfft
    og som du sier
    tingene kommer bedre fem og det blir så lunt
    nydelige puter som jeg sikler på hos Kid jeg også
    så spennende med nyheter
    kos dere max
    klem Eli:)

    SvarSlett
  7. Det var litt av en forandring gitt, men det ser jo veldig fint ut. To lyse og to mørke vegger er skikkelig fint. Godt jobba!

    SvarSlett
  8. Kjempefint Monica 👍 Liker fargen Elegant, og det er jo også en farge som passer til eggehvit .
    Selv brukte jeg "sober" på en vegg på siste rom jeg pusset opp. Knallfint i stuen din, all grunn til å være fornøyd. Flinke Finn, får jeg også si....her i huset må jeg male selv 😀

    SvarSlett
  9. Det ble så lekkert! Et dristig valg, men så vellykket. Ja, bildet kom mye bedre til sin rett nå, og så godt som det harmonerer med det runde bordet, lekkert med de rosarøde putene også!
    Fortsatt fin kveld!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  10. Dette ble knallfint. Digger den hyllen Finn har snekret. Flink kær du har.. Kult at du har spart på en pute i så mange år som plutselig er helt riktig :)

    SvarSlett
  11. Dette ble jo veldig fint.
    Koselig med litt forandring.
    tror kanskje stua ville blitt veldig mørk visst du
    skulle ha den fargen på alle veggene. Men på etpar vegger
    ble det flott. Fint med det hvite på veggen. kommer mer
    til sin rett på den mørke veggen.
    Og så putene i rosanyanser. Kjempefint.
    Kos deg i den "nye" stua di i ruskeværet :)

    SvarSlett
  12. WOW - så utrolig kult!
    Elegant og rocka på samme tid.
    Skikkelig sprekt fargevalg - men det ble veldig fint. Møblene, lotustavlen og alt det andre "popper" ut på en helt annen måte.
    Og så lekkert med de rosa/vinrøde tonene på tekstilene.:-)
    Innertier, spør du meg! :-)
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  13. Så utrolig kult det ble!
    Enig med deg, synes at Lotustavlen "poppet" mer frem med den mørke bakgrunnen.
    Sikkert lurt å ha noen vegger lyse, men sofakroken virker veldig lun og god med de mørke veggene.
    Fin ny uke til deg;)
    Klem Silje Marie

    SvarSlett
  14. WOW...fy søren så lekkert!!
    Utrolig hvor fint møbler og "ting & tang"
    kommer frem ♥

    nyt dagen♥

    klem trude

    SvarSlett
  15. Jammen har du vært tøff Monica !
    Men det ble jo bare så fint !!
    Lotustavlen kom jo virkelig til sin rett nå .
    Sukk ... du har så mange nydelige puter ..
    Klem

    SvarSlett
  16. It's wonderful your infos. Thank you very much

    SvarSlett