torsdag 4. februar 2016

Tilslørte bondepiker

Det er for meg barndommens dessert


Enklere dessert finnes det knapt. Hadde igjen brune pinner fra julebaksten så brukte de til strø. 



Pisk krem og legg det lagvis med eplesyltetøy og strø. 

Jeg tok en ekstra runde i stekeovnen med de brune pinnene. Når de var avkjølt så var det en runde i foodprossesoren. Syntes denne strøen ble skikkelig god. Det var kanel og brunt sukker i de kakene og det passer så godt til eple. 


Det var mitt tips til lørdagskosen 

Smil og Klem 

Monica 

8 kommentarer:

  1. Å nå frista du meg veldig <3
    ser helt himelskt ut
    kos deg masse
    gleder meg til å se stua :))
    klem Eli:)

    SvarSlett
  2. JA det er godt. Og brune pinner som strø kan jeg
    godt tenke meg ble kjempegodt. Nesten så¨en må bake litt
    brune pinner for å få laget det
    Jammen er det ikke alt helg igjen, nesten.
    Bare en dag igjen så er første uka av februar over.
    Snart mars og sola har alt begynt å varme, herlig.
    Ha deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  3. Åja...dette er en nydelig og ofte glemt dessert syns jeg.
    Nå har jeg veldig mye epler..så derfor blir det også nokre "Bondepiker" gjennom vinteren:)
    Spennede å se hv du maler....:)
    Takk for hyggelig hilsen:)

    SvarSlett
  4. MMmmm,å det så nydelig ut!
    Denne er lenge siden jeg har smakt,kanskje gjøre noe med det ;)
    Nyt kvelden.
    Klem Christina

    SvarSlett
  5. Så gott det ser ut! Har aldrig smakat på den desserten.
    Kram Maria

    SvarSlett
  6. Å så godt dette så ut og du presenterer det på en delikat måte. Jeg får vann i munnen..
    Riktig god helg! Klem fra Birte

    SvarSlett
  7. Ja, det er en barndommens dessert. Nydelig. Lager det aldri selv, men her på hjemmet jeg jobber får de gamle det stadig vekk, og da må jeg bare ta meg en liten smak jeg også ;o)

    SvarSlett