tirsdag 29. september 2015

Eplekake i langpanne

Har fått spørsmål om oppskriften på en eplekake status jeg hadde på facebook, og her kommer den. Tok ingen "flotte" bilder - bare der og da. Nå er den spist !  


500 gr smør
500 gr sukker 

Røres hvitt

8 egg ( Ha i ett av gangen og rør godt)

Sikt i 

500 gr hvetemel
3 ts vaniljesukker
4 ts bakepulver

Rør godt og ha deigen over i en langpanne med bakepair og jeg sprayer bakefett langs kantene.

8-9 epler renses og fordeles i fine skiver/båter over hele kaken. 

Bland 

2ss sukker
2 ss brunt farin
3 ts kanel 
og det som ønskes av hakkete mandler/valnøtter

Strø det over kaken. 

Stekes på 180 grader i ca 55 minutter. 

Server alene eller sammen med krem eller is.

Denne kaken er super og fryse



Vel bekommet !

Smil og Klem 

Monica 

7 kommentarer:

  1. Deilig kake!
    Liker så godt slike kaker som en kan putte frukt eller bær i...blir jo så saftige:)
    Fin kveld til deg:)

    SvarSlett
  2. Namm namm
    flinke Monica
    eplekake er barndomsminne for meg
    klem Eli:)

    SvarSlett
  3. Nam, nam. Eplekake er et must på høsten.
    HA en flott dag .)

    SvarSlett
  4. Ser veldig god ut! Denne må jeg prøve.
    Ha en fin dag,
    Klem Christina

    SvarSlett
  5. Nå er det tid for eplekaker ..
    Denne ser nydelig ut og jeg trengte en som lages i langpanne ..takk !
    Det finnes jo utallige oppskrifter og kjekt å prøve en ny .
    Har notert meg den som Monicas eplekake .
    Klem til deg !

    SvarSlett
  6. Nammi, den så bare GOD ut :)
    Takk for oppskriften!

    Klem Bente

    SvarSlett
  7. Takk for oppskrift !!
    Alltid kjekt å prøve noe nytt.
    Nå nærmer det seg modne epler her, er litt sene i år.
    Ønsker deg en fin oktober-måned Monica 😃

    SvarSlett