søndag 20. september 2015

Morgenstund har gull i munn

Eller ? 


Egentlig så liker jeg å stå opp tidlig og legge meg sent- men søvn trenger jeg og faktisk ganske mye. Så det tilstrebes å komme seg i seng ved midnatt og det er egentlig litt for sent. Men saken er at sent om kvelden så har jeg det som best- er da typisk akkurat da jeg bør legge meg. Med en fibromyalgi kropp som min, så er det slik. Kjedelig å legge seg når jeg vet det er mange oppvåkninger i løpet av en natt med vond kropp og når tiden er inne for å stå opp så kjennes det ut som om jeg har vært på maraton. En vakker dag så er jeg helt bestemt på at kropp og sjel er leget nok til at jeg bare sier jippi når klokka ringer.  Gleder meg !!!


En rolig stund for meg selv på badet er gull verdt. Med varmt sitronvann  i bestemorkoppen og duftende lys. 
God Morgen Norge på tv i bakgrunnen- så får jeg med meg det som skjer. 



Sådde stokkrose frø i våres og denne planten er 2 årig- vil si den kommer året etter frøing med blomst. Men jammen kom det en nå- syntes den er vakker. 




Ønsker dere en fin dag og flott ny uke 

Smil og Klem 

Monica 

6 kommentarer:

  1. Vondt å nesten grue seg for å legge seg siden en vet en vil våkne opp pga smerter.
    Men viktig med ei koselig morgenstund. På badet og ellers.
    Ønsker deg ei god natt og ei god ny uke :)

    SvarSlett
  2. Så jobbigt för dig att ha så ont. Mysig morgon du har, skönt att ändå ta vara på alla mysiga stunder, det är vardagslyx.
    Hoppas du får sova gott i natt
    Kram Maria

    SvarSlett
  3. Jobbigt när man vet att nätterna blir besvärliga,
    inte konstigt du är vaken länge. Men det var
    en fin morgon.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  4. Kos deg hele uke... anbefale spasereturer og masse friske luft. Håper du får en riktig fin sensommer og høst med deilig solskinn.
    Jaaa - Morgenstund har gull i munn og fantastisk er en kopp varm - riktig god med sitron og vitamin C :-))
    Hilsen til deg og klem fra meg. Viola

    SvarSlett
  5. Huff det er ikke godt når kroppen krangler.
    Håper uansett at resten av uken din blir fin:)

    PS: nå fikk jeg jommenmeg lagt meg til som følger hos deg også... juuuhuuu ;)

    Klemmer Trude

    SvarSlett
  6. ja dette var velkjente beskrivelser av kroppen og nattestyr og stell! Derfor er jeg hjertens enig i at både morgenstunder og andre små stunder i løpet av dagen hart gull i munn.Ikke alltid jeg fler jeg har tid å stresse ned,sitte ned,ligge ned - men det er jo så lurt og så nødvendig! Kunne vi ikke fått en dag i uka hvor vi fungerte som normalt,hadde superenergi og var i superform og kunne rase skikkelig fra oss?*drømme* Men det er som det er og vi får gjøre det beste ut av det :) (Heldigvis tror eg at jeg klarer det)
    Blogging er ihvertfall nedstressende og koslig,slik som nå når jeg fikk være med deg på en koslig morgenstund :)))
    Toveklem .)

    SvarSlett