torsdag 24. september 2015

Fantasibrød

Nå er tomatene og oreganoen høstet


Oreganoen er tørket og puttet på glass. Nå er det rosmarin og timian som ligger til tørk. 


Det ble jo plutselig veldig mange tomater som burde brukes. Ja jeg kan lage tomatsaus- men fikk lyst på å lage et brød også.


Blandet hvetemel, en nype salt, oregano og en halv pose med tørrgjær og vann til deigen var sånn passe. Når deigen hadde hevet en stund så hadde jeg det over i en liten langpanne. Dyttet inn delte tomater litt her og der og noen gulost biter. Ringlet over med litt sitronolivenolje og mer oregano og litt flaksalt. Så hevet det en stund til. Stekte på 225 grader- til det var gyllent. 


I dag er det en spesiell dag for meg. Det er 30 år siden jeg fikk min sønn- da var jeg 18 år gammel. For en lykke-dag den dagen var.  

Ha det så fint ! 

Smil og Klem 

Monica 

11 kommentarer:

  1. Mmm,det så veldig godt ut.
    Er jo ekstra godt når man har brukt noe eget til å laget noe av.
    Ha en vakker dag.
    Klem Christina

    SvarSlett
  2. Ser alldeles herlig ut, så gøy å få bruke av det du har høstet. Gratulere med dagen til sønnen!

    SvarSlett
  3. Grattis till sonen. Och vilket gott bröd, det
    gör du nog fler gånger. Härligt med egna
    kryddor.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  4. Gratulere med dagen sønnen din, ja det er en veldig vakker dag. Ha det riktig fint :-)))
    Brødet ser ut veldig god... jeg mener jeg må bake også... jeg ha i hagen gull vildvoksende tomater, de smaker fantastisk aromatisk.
    Så god har du bakt med urte, ost og oliveolje... mhhh. Takk for inspirasjoner.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  5. Flinke Monica vennen:)
    dette såg heilt nydelig ut
    samme alder vi da når vi fikk første mann
    gratulerer så masse med dagen til guten din
    klem Eli:)

    SvarSlett
  6. Så gott och snyggt bröd du bakat, duktiga du:) Grattis till sonen.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvarSlett
  7. Gratulerer med dagen til din sønn.
    Virker som du har gjort en god jobb
    Ser ut som et herlig brød.
    Ikke dumt å ha tomater i brødet.
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  8. Så deilig med en slik "krydderhage" :))
    Brødet så veldig godt ut♡

    Gratulerer med sønnen, her i huset blir vår sønn snart 18 år, og jeg fikk han da jeg var 20 år, ung ja, men veldig ønsket liten gutt:))

    SvarSlett
  9. Mmm det brødet så fantastisk godt ut:)

    SvarSlett
  10. Et deilig brød du har laget..og fint å bruke av egne råvarer:)
    Grattis med sønnen!
    Gd helg til deg,Monica:)

    SvarSlett
  11. Et fantastisk brød du har laget ....ser kjempegodt ut !
    Så gøy å putte i litt av hvert og spesielt når det er fra egen avl .
    Gratulerer med beste sønnen din ... En spesiell dag oh herlig dag .
    Riktig god helg til deg !
    Klem Anne

    SvarSlett