mandag 17. november 2014

Vi rydder

Og det er virkelig mye som skal ryddes og flyttes
 

Vi har plass til båten - men den skal få overvintre denne vinteren hos moren min på Kråkerøy.
Så blir det bedre plass når terrassen skal bygges.  Vi kjørte den ned nå i helgen.


Jeg får fremdeles spørsmål over hvordan i all verden kan jeg flytte fra Sjøaker ? Joda vi har hatt det veldig godt her.
 Jeg kommer fra Lørenskog (kommunen mellom to byer; Oslo og Lillestrøm)  og Finn er fra Vestre Toten. Når vi møttes bodde jeg og sønnen min i blokkleilighet på 80 kvm. Jeg trivdes godt med det, men Finn som var fra landet fikk klaustrofobi. Så vi fant oss et hus på landet med god plass. Vi hadde fortsatt planer om drivhus etc.
Men så må vi innse fakta- jeg gjør det meste inne, men alt ute er det kun Finn som må gjøre. Jeg har fibromyalgi og migrene og kroppen min vil ikke samarbeide slik som jeg ønsker i hodet mitt. Mørkekjøring er også en trigger på migrenen. Jeg ønsket å komme enda nærmere barnebarna - og kunne kjøre dit uten at denne evinnelige migrenen skal komme. 
 Vi ante ikke hva vi skulle finne av nytt hjem - men da vi var på visning i vårt nye hjem så følte vi at her vil vi bo. Ble så glad for at Finn også kan leve med mange flere naboer rundt seg og liten tomt. Jeg prøvekjørte den strekningen jeg trenger å kjøre- og det gikk bra ! Den er på 9,5 km - nesten halvert fra det den er nå. Det er mer gatelys også den veien, og den strekningen som er mørk - den er akkurat ikke for lang. Finn får nesten halvert veien til jobb.
Det som blir spennende er å få begynt og møblere og se hvor mye av det vi har -vi får med oss. Vi skal inn på 112 kvm nå og pluss enkel garasje med hems loft og en sportsbod.
  

Georginene og Pelargoniene som vanligvis overvintrer i kjelleren - er nå i annekset til moren min.


 
Flaks at hun har en perfekt plass for overvintring


 
 
Ønsker dere er nydelig uke !
 
Smil og Klem
 
Monica

5 kommentarer:

  1. Det kommer och bli jättebra, ett beslut ni säkert
    inte ångrar. Jag skulle gärna flytta till mindre
    boende, börjar bli trött på och hålla efter ett stort
    hus. Och såklart man vill bo nära barnbarnen.
    Stor kram till dig vännen/AM

    SvarSlett
  2. Dette blir bra Monica :) Tror også det er rett beslutning ♥
    Lykke til!

    Klem Bente

    SvarSlett
  3. Det er mye jobb og flytte, men det blir jo også en frisk start med delvis blanke ark og det er jo litt spennende da. Og så fint at dere nå kommer nærmere resten av familien, til syvende og sist er jo det som er det viktigste. Og at dere skape et trivelig hjem dit dere kommer er jeg ikke det minste i tvil om, jeg gleder meg på deres vegne og til å se fortsettelsen :-)

    SvarSlett
  4. Hei Monica:)
    Gratulerer med nytt hus!
    Og klart det er mye ståk når en skal flytte et helt hus....båt og georgine-knoller...det er mange detaljer.
    Fint at du kommer nermere familien:)
    Lykke til med pakking og flytting...og så må du ikke slite deg helt ut:)

    SvarSlett
  5. Hjelpes...ja det er mye jobb å flytte, men du så deilig når alt er på plass.

    SvarSlett