mandag 28. mars 2016

Jeg skyldte alt på

Veggfargen


I februar i år så malte vi stua og to av veggene ble malt mørke, i fargen elegant. Var fornøyd der og da men så skjedde det så mye slitsomt og trist. Til og med blomstene døde etter kort tid- og det er ikke vanlig her hos oss. En tidlig morgen jeg kom ned i stua så var det helt åpenbart for meg at det er så klart veggen sin skyld og den fargen som er der nå - den skal bort. Men til hvilken farge- nei det visste jeg ikke. Reiste til Maxbo og følte at denne fargen vil være god og snill med meg/oss. Ja, jeg vet det høres helt rart ut men sånn føltes det. 
Hva sa Finn ? Jo det er det som er så bra- han var ikke glad for å male igjen, men han hadde aldri likt den fargen vi malte med i februar. Så vi reiste hjem, satte på musikk og vips så hadde veggen en ny farge. Så gjenstår det å se om det kommer gode nyheter og at vi stopper den negative trenden. 
Uansett jeg tror farger har stor innvirkning på oss og alt som lever. 


Farvel til den fargen her 


Det regner ute og er mørkt så venter til det blir bedre lys til å ta bilder av den nye stua/fargen 


Smil og Klem 

Monica 

10 kommentarer:

  1. Du skjønner når noe ikke stemmer så dette blir bra ❤️👍😊

    SvarSlett
  2. Jeg måtte le nå, Monica. Dette høres nesten ut som meg. Er veldig spent på den nye fargen.
    Klem

    SvarSlett
  3. jeg synes det var lekker farge hos dere ,men følte litt på at dette er ikke deg .....men nå tror jeg ikke det blir hvit igjen, men en farge som gjenspeiler deg :-)

    SvarSlett
  4. Du er helt utrolig :)
    Men farger har stor innvirkning på oss mennesker, og helt sikkert på både dyr og planter også.
    Blir spennende å se nyfargen.

    Klem

    SvarSlett
  5. Jeg ventet på den fordi jeg visste det ville komme. Er lekkert med den fargen, men det er bare for mørkt i en stue. Tror ikke det blir hvitt igjen, men tenker at du velger en farge som er lys som gjør at både dere og blomstene vil skinne igjen!

    Farger påvirker oss i aller høyeste grad!

    Klem

    SvarSlett
  6. Lov å prøve å feile, da blir det ofte veldig bra til slutt :-)

    Gleder meg til å se den nye fargen :-)

    Klem klem

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. Aha ny färg på gång, spännande! Jag kan känna precis som du ibland, och då är det lika bra att göra om det igen annars blir man inte nöjd. Det ska ju kännas bra hemma, man ska trivas.
    Ha en fin vecka
    Kram Maria

    SvarSlett
  9. Sånn er det - i blant velger vi feil og må ta valg i forhold til det. En av mange grunner til at jeg holder meg til lyse grunnfarger på vegger og tak og heller pøser på med farger i tilbehør. ;-) Blir spennende å se hva dere har valgt - uansett blir det helt sikkert fint og gjennomtenkt. :-)
    Ha en fin kveld!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett