onsdag 2. mars 2016

Karrigryte med kylling

Kryss i taket- Finn har laget middag. Første året vi var sammen laget han mat, men så glemte han det liksom. Han kan når han vil ! 


Jeg sendte han noen alternativer og han valgte Karri-gryte med kylling


For oss to så brukte han

2  kyllingbryst-filet, skåret i biter
2 ss karri pulver
1 ss olje/ flytende smør til steking
1 knivspiss med sambal oelek

4 sjalottløk , grovhakket
1 båt  finhakket hvitløk 
9 dl utblandet Hønsebuljong av to Hønsebuljong terninger eller fond 

1  rød paprika skåret  i biter
1/2 purre i skiver
1/2- 1 ts salt
1 ts pepper


Han freste først kyllingen sammen med krydderet. Hadde løk og surret det med- så trakk det ca 10 minutter i hønse-buljongen.
Så tilsatte han paprika og purre og det trakk i et par minutter, bare nok til at det ble gjennomvarmt og ikke for mykt. 
Det smakte godt med grovt rundstykke til .
Han kan gjerne få lage middag igjen.



Smil og Klem 

Monica 

8 kommentarer:

  1. Ti hi ja di kan viss di vill
    såg helt nydelig godt ut
    bra jeg nett har spis middag....
    nyt kvelden skjønne Monica
    klem Eli:)

    SvarSlett
  2. Ja det där ser väldigt gott ut måste jag säga! Mums! Det ska jag testa till helgen, tack!
    Kram från Titti

    SvarSlett
  3. Jeg er heldig og har en mann som lager middag i 85% av tilfellene. Din manns bidrag så jo helt delikat og godt ut.

    SvarSlett
  4. Det valde han bra, ser jättegott
    ut. Toppen med nya recept på kyckling,
    det gillas här.
    Kramar vännen/AM

    SvarSlett
  5. Nam, nam ser veldig veldig godt ut. Deilig og bli oppvartet med god middag. Min mann lager både titt og ofte og det er bare å nyte når mannfolkene braser på kjøkkenet.

    Klem kommer susende i fra nord

    SvarSlett
  6. Det ser herlig ut, takk for oppskrift det må prøves! Her har vi akkurat fortært en masse sushi, jeg slapp å lage middag idag, jippi! Ha en fin, fin helg!

    SvarSlett
  7. Det der ser nå rett og slett helt deilig ut!SUnt og godt i tillegg!Ja hadde Gubben min skulle kokt sammen noe slikt så vet ikke jeg.Jeg hadde vel svimt av før jeg i det hele tatt rakk å prøvesmake hihi.Min lager nemlig heller aldri mat.Det er faktisk så gale at om jeg ikke msører med han mant om morgenen,så spiser han ikke hele dagen før han er hjemme igjen.Snakke seg om unge hæ???? Og bortskjemt.Men jeg hadde ikke hatt noe i mot kjøkkenfir av og til så nå mble jeg misunnelig på flinke FInn!!!
    God helg til dere begge :)))
    TOveklem .)

    SvarSlett
  8. Greatful and nice blog, Thanks.

    SvarSlett