fredag 12. august 2016

Turen vår gikk videre til

Sandnes hvor vi hadde overnatting og på veien dit var vi innom Stavanger 


Vi tok fergen over til Stavanger fra Haugesund


Parkerte i den gamle bydelen og spaserte ned til sentrum


Der var det masse folk og det vi ikke visste var at det var en matfestival på gang. Masse artig å se og fin musikk. 


Var innom den åpne kirken og så på den fine prekestolen


Spaserte bak kirken 


Ned til Breiavatnet. Stavanger er en fin by, med både koselig gammelt og moderne og nytt. 
Neste gang skal vi overnatte i denne byen. 


På kvelden når vi kom til Sandnes så måtte vi ut til sjøen og de fine strendene 



Vi kjøpte med pølser og en grill og laget oss kveldsmat, var så deilig og sitte der å nyte



Måkene fikk restene 


Det ble sent før vi kom oss i seng denne kvelden


Hadde jeg bodd slik, ja da skulle jeg gått mye mer på tur


Vakkert så langt øyet kan se


Morgendagen skulle by på tur til Egersund og mer av Jæren


Smil og Klem 

Monica 

3 kommentarer:

  1. Det er så gøy å
    se alle di flotte bildene
    av ferien deres.
    så flinke dere er å gripe dagene
    god helg til dere
    klem Eli:)

    SvarSlett
  2. Åh Monica !!!!! Du har jo vært i min by Sandnes !!!
    Hadde jeg bare visst det ville jeg så gjerne invitert dere på kaffe i hagen ..det hadde vært så koselig !!
    Og jeg kommer fra Egersund ..så du har virkelig vært på mine hjemtrakter !
    Ja strendene er bare helt vidunderlige ..og jeg elsker å rusle langs strendene her..spennende i all slags vær !
    På fine dager er det bedre enn syden syns jeg .
    Neste gang må du virkelig si fra ..du er hermed invitert !
    Ikke langt mellom Sandnes og Stavanger ..
    Vi har vært på tur oppover Vestlandet ..
    og vet du ..vi hadde en kjempekoselig ettermiddag hos Bente ,Loftkroken !!!

    Nå syns jeg bare det er SÅ dumt at jeg ikke visste dere var her ...
    Nydelige bilder du har tatt !! Kjenner jo igjen alt jeg da ...koselig .
    Ha en fin- fin helg !
    I dag har regnet høljet ned hele dagen ..
    Klem fra Anne

    SvarSlett
  3. Så koselige feriebilder,å ikke langt fra hvor jeg bor;)
    Egersund er bare 45 min. fra der jeg bor:)
    Ser og høres ut som dere har hatt en flott ferie,men håper på litt mer sol nå i august:)
    Klem Caroline

    SvarSlett