onsdag 6. januar 2016

Blanke ark

Og en ren start


Jeg er blant de som ikke venter lenge med å få ut julepynten- er så godt å begynne det nye året med nye banke ark. 


Nissegutten og jenta er på hemsen og Tulipanene står fint på bordet. Godteri og konfekt er i skapet for nå er det kun lørdagskveldene som det er lov. 


Alle røde lys er brent ned. Her er den vanligste plassen som jeg sitter når jeg er på nett. 


Dette året så er det å male gelenderet på terrassen og male veggene i stua som er planen. Jeg har veldig lyst på Deco Blue fargen- men for meg som elsker hvitt så er det litt vågalt. 
Vi leker med tanken - hvilken farge har du i din stue? 


Smil og Klem 

Monica 

14 kommentarer:

  1. <Her er ikke jula rydet ut enda.
    Har jobbet mye og er så pass sliten at jeg har ikke orket
    Men i løpet av helga må det vel ut.
    Lykke til med fargevalget.
    Ønsker deg mange gode dager i et nytt år :)

    SvarSlett
  2. Dear Monica
    I really love your spring touch. Your home is very lovely, i like your style!
    Hugs Kuni

    SvarSlett
  3. Her blir jula til helgen. Da blir det på tide å starte på blanke ark her også. Men først må jeg ta fatt på 2 nattevakter. Så koselig du har det ♡ Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år!

    SvarSlett
  4. I år har julen blitt pakket bort tidligere enn vanlig. I dag er det jo 13. dagen og mange pakker bort julen denne dagen. Vi malte stua forrige mai. Jeg valgte fargen sand og er meget fornøyd. Den passer til våre møbler og til det lyset som kommer inn gjennom store vinduer. Ta flere fargeprøver og la de henge på veggen din i dagslys og kveldslys. Fargen forandrer jeg, men den skal også passe inn til resten av innredningen din. Vi malte taket vårt også. Det er et grantak. Fargen er hvit og heter Letthet. Den passet her.
    Lykke til.

    SvarSlett
  5. Jag har sagt hej då till julen för denna gången. Granen åkte ut igår, och ljusstakarna idag.
    Lycka till med färgvalet. Jag vet tyvärr inte vad färgen heter som vi ska måla vardagsrummet i.
    Kram Maria

    SvarSlett
  6. Hei,og godt nytt år. Skal rydde ut julen på søndag, da Åsa har bursdag i dag og vi feirer på lørdag. Faren min har bursdag 14.januar så jeg er vant med hjemmefra at han måtte ha jul til da he, he. Vi har kaffe latte i stua, men nå har vi så lyst til å male i en grå farge...men hvilken.....

    SvarSlett
  7. Så godt å høre at det ikke bare er meg som får jula ut av huset litt tidligere enn det som er "vanlig". Høres spennende ut med blått, men jeg er jo også veldig glad i duse, nøytrale farger. Hadde kanskje valgt den på en vegg til og begynne med. Men jeg er sikker på at det blir kjempefint uansett hva du gjør. :-) Og av og til er det deilig med litt forandring. :-) Vi har mange prosjekter i år - blir nytt kjøkken til sommeren og før det skal vi flikke litt på vaskerommet. ;-) Og så finner vi sikkert på noe annet også. :-)
    Ønsker deg gode dager!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  8. Nå er jula ute her også :(. Hadde jeg ikke måttet, så hadde den nok fått være til 20.dagen.
    Er jo straks på tur til Spania, så nå er det kart og planlegging av kjørerute :)
    Stua mi er beisa tjernblå, og jeg er veldig glad i den fargen.
    Blir spennende å se hva du ender opp med.
    Lykke til og klems.

    SvarSlett
  9. Så koselig hos deg, Monica �� Her skulle jeg ta ned jula i dag, men det kom så mye i veien �� Må prøve å få den ut i morgen... Et riktig godt nytt år til deg fineste, gleder meg til å følge deg også i det nye året. Ønsker deg en fin kveld - stor klem fra Mette

    SvarSlett
  10. Herlig å tenke på at vi har lysere dager som venter der fremme.... Vinteren kan bare gå fort forbi for meg. Jeg elsker vår og sommer.

    SvarSlett
  11. Ja julen er ute
    og kveld kom det julebukker
    så da er alt som det skal:)
    på veggene i stua har jeg tapet i linfarge
    elsker den
    prøv deg frem med litt farge
    gir ofte lunhet
    å så trenger du jo bare male litt så der du på det i noen dager
    dette er du flink til
    klem Eli:)

    SvarSlett
  12. Jeg ryddet bort julen på tirsdag, deilig med nytt år. I fjor var et skikkelig drittår, nå satser jeg på at 2016 blir myyye bedre. Mottoet for året er bevegelse, bevegelse, bevegelse. Opp å gå, ikke sige ned i sofaen. Deco blå, nydelig farge blir spennende å se om du våger deg på den. Jeg hadde en blågrønn stue i mange år, en kjempefin farge som fa veldig lunhet. Nå har vi blågrått soverom, veldig fornøyd med det også, en god farge å ga på soverommet.

    Klemmer i fleng

    SvarSlett
  13. Så koselig hos deg, Monica.Jula forsvant hos meg, på søndag. Synes det er deilig å få bort all pynten og bare se frem mot lysere dager. Vet ikke hvordan deco blue ser ut, men det går jo an å prøve. Man kan jo bare male over igjen. Det høres spennende ut. Må sjekke ut fargen.
    Klem

    SvarSlett
  14. Ja nå måtte jeg søke opp Deco Blue med en gang for å sjekke "hvor vågal" du kanskje skal være!!Og visst var fargen dristig....er jo vant til det hvote hos deg Monica.Men fargen er helt nydelig,- og det aller rareste av alt er at jeg faktisk har en som ikke er helt ulik i kjellerstuen!!!! Hittil ikke blogget om. Og jeg er veeeldig fornøyd med fargen,synes den gir varme og er litt tøff og litt annerledes,samtidig så matcher den tapeten som kommer i vinterhagen etterhvert og vinterhagen kommer liksom på utsiden av kjellerstuen. Så det var spennende og gøy med blått!,ihvertfall der :))))
    Du kan jo begynne med å eventuelt male en fond vegg og kjenne og føle på det???? Men pytt pytt - når det er bare maling går det jammen an å både eksperimentere og forandre litt synes jeg :)Go for it!!!!
    Toveklem :)

    SvarSlett