søndag 24. januar 2016

Sommeren i fjor

Var den første sommeren vi bodde her og alt var nyplantet


Det vil si, denne pelargoniaen har overvintret i noen år. Spennende om vi har klart det i år. 


Det blir nok rosa Slyngpelargonia i kassa på veggen i år også. Den er så grei syntes jeg, den tåler mye. Liker veldig godt Surfinaer også, men den krever mye mer stell. Jeg faller jo lett for de når jeg er på et hagesenter- hadde vært fint om jeg falt for en annen plante i år som er like grei som de andre. 


Plattingen med gelenderet ble bygget i fjor vår. Så denne våren kan det males- det skal bli godt. 


Smaken av sommer



Kosmosen vokste kjempefort og sto langt utover høsten. Ble skikkelig gode venner med den. 



Hadde den både i krukker og i beddet


Vi hadde med oss Georginer som vi har fått fra moren min for noen år tilbake. Spennende å se om de også har overlevd der vi har oppbevart knollene. Litt jobb å grave ned om våren og opp om høsten- men vel verdt og i grunnen så er det koselig. 


Det bugnet av de og noen ble litt høyere enn gelenderet til og med. Jeg kunne bare gå ut å plukke med meg inn, uten at det syntes. 



Gleder meg til å nyte livet i denne solkroken her



Bærmuffins med en dæsj av krem er sommer 


Stokkroser ble sådd i fjor og da kommer de i år. Er litt spent på hvordan de kommer opp- tror jeg var litt ivrig med såingen. 


Hadde både tomater og flere typer urter og det må jeg ha i år også. Er så godt å bruke det i maten og bare gå å klippe av litt på sin egen uteplass. Litt hverdagsluksus er ikke å forakte. 



Ønsker dere en fin ny uke 

Smil og Klem 
Monica 

10 kommentarer:

  1. Liker godt vinteren og jeg da. Men etter å ha sett bildene dine her nå må jeg si jeg LENGTET etter sol, varme og sommer. Til å tilbringe tiden ute i hagen min. Lykke til med at knollene dine overlever.♡

    Ha en fortsatt fin søndag ♡

    SvarSlett
  2. Å herlighet og glede! Så mye fine blomster! Jeg synes det er veldig rart at vi i det hele tatt holder ut vinteren når vi ser bilder som dette...... Godt vi har myyye å glede oss til!
    Ha en fin ny uke.
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  3. Ååå så herlige bilder, Monica. Skal nok holde ut snøen ei uke til etter disse bildene.
    Klem

    SvarSlett
  4. I WANT SUMMER!
    Very beautiful photos!

    SvarSlett
  5. I WANT SUMMER!
    Very beautiful photos!

    SvarSlett
  6. For noen glade bilder...kjenner det er godt vi går mot lysere tider.

    SvarSlett
  7. Tusen takk for disse deilige, friske sommerminnene!
    Heldigvis går det den veien, vi har begynt på siste uka i januar og i dag var all snøen smeltet og gradestokken viste nesten! 10 grader så alt hjelper på...;)
    Fine dagen til deg;)
    Klem Silje Marie!

    SvarSlett
  8. Så fina sommarblommor, kul och titta på
    foton och planera för den här sommaren.
    Snart är det vår och vi kan börja.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  9. Nydelige bilder fra sommeren! Gleder meg til våren kommer snart, og alt som våkner til liv. Cosmos skal jeg nå hvertfall ha.....og prøve de i bed gjerne også 🌸
    Tusen takk for inspirasjonen 💗

    SvarSlett
  10. Dette var balsam for sjelen ..
    Jeg lengter mot vår !
    Tenk å ha så fin blomstring første året dere flyttet !
    Blir nok enda mer til sommeren ...
    Kosmos er SÅ fin ..både utendørs og innendørs .
    Snart helg .. ha det fint !
    Klem Anne

    SvarSlett