fredag 4. desember 2015

Det sprutregner ute

Og jeg syntes det er helt topp faktisk


Tatt i betrakting at om det som kommer ned var snø- for da hadde det kommet mye. Jeg må ut å kjøre i dag og da er det mye lettere med bare veier. 


Det er lysere og veldig pent med et lite hvitt snødekke, men det må komme ned den dagen det passer meg, hi hi ! 


Vi var hos noen gode naboer på middag forrige lørdag. Det var så koselig og vi fikk hver vår bordpakke. Finn fikk denne glasskulen med fjæren inne i- den betyr noe for oss. 


 Jeg fikk dette hjertet- det var superkoselig


Har byttet ut min gamle PC med en Mac. Litt av en jobb å rydde opp og føre over bilder, dokumenter og lagre linker i favoritter. Nå er det gjort og nå er jeg klar for å lære mer. Det er bilder jeg tenker mest på. Har dere noen gode tips på redigeringsapper og slikt ? Det er helt nytt for meg det med Mac. 


 Koselig å komme ned i stuen og sette på julestjernene tidlig på morgenen. 


Ønsker dere en 
God Helg ! 

Smil og Klem 

Monica 

10 kommentarer:

  1. Her har det kommet ned som snø i dag, men i morgen er det meldt regn.
    Gruer meg til det. Må ut å kjøre da dessverre. Jaja, en får bare ta det med ro.
    Koselig emd lys i vinduene nå. Har hatt frem litt mer i dag.
    Må kanskje få tatt litt mer bilder.
    Så koselige gaver dere fikk. Heldige dere.
    Ønsker deg ei riktig god adventshelg :)

    SvarSlett
  2. Så mysiga bilder. Vi har världens oväder här, regn och storm, +8°. Men nu har det avtagit lite i alla fall och är uppehåll.
    Jag har mac och det är så bra:) Man kan redigera lite direkt i iPhoto, och så har jag Picasa. Lycka till.
    Kram Maria

    SvarSlett
  3. Så koselig du pynter!
    Jeg syns også det er greit med ruskevær,koselig inne-pyssel da:)
    Mac...har jeg ingen peiling på...å der kan jeg ikke gi noen tips.
    God helg:)

    SvarSlett
  4. Flotte bilder 😊
    Det finnes mange fine redigeringsprogram til Mac,men det det kommer jo ann på om man ønsker å betale . iPhone er jo et program som følger med og som er gratis . Men jeg sverger til Lightroom og Photoshop :)
    Ønsker deg en fin kveld
    Klem Christina

    SvarSlett
  5. er sååå enig med deg
    snøen kan vente til vi to er klar...
    for noen nydelige gaver
    så smart
    kos deg i helgen skjønne Monica
    klem Eli:)

    SvarSlett
  6. Julmys hos dig! Jag har också mac och använder oftast bara iPhoto, funkar hur bar som helst, testa!
    Önskar dig en glad helg...
    Kram från Titti

    SvarSlett
  7. Kos deg masse inne du <3
    Her er det fryktelig vind og regn også så jeg orker ikke ut :) Deilig å fyre i peisen:)

    God helg <3

    Klem Bentemor

    SvarSlett
  8. Regn og vind i lange baner her og ...
    Må si meg helt enig i at jammen er det godt det ikke er noe hvitt som daler ned , selv om det kan jo være fint .
    Det er så koselig med lys i alle varianter nå i mørketiden ...du pynter så koselig .
    Veldig koselige gaver dere fikk ...kjekt med sånne små førjulspresanger .
    Så må jeg bare få si at det var en kjempefin reportasje i Hjemmet !
    Jeg får bladet av min svigermor etter hun er ferdig med det ..så derfor henger jeg litt etter .
    Ønsker deg en fin adventssøndag og en koselig adventstid .
    Klem fra Anne

    SvarSlett
  9. Takk for vakre bilder, herlige førjulstemmning. Jeg elsker. I dag vi feire Nikolaus. Nikolaus kommer i natten og bringer lille gaver
    for barna. Barna gjør støvler ren på kveld 5.12. og Nikolaus legge i natten sin gaver. Glede for små og store. :-))))
    Vi har været 4 - 12 grader - uvanlig varm - med bilen på gata det er så fint - men med førjulstemning det er ikke fint.
    Veldig hyggelig var din hjerten. Ha en riktig god 2. advent. Klem fra Viola

    SvarSlett
  10. I´m glad I found your blog.You have such a lovely home <3.I added you to my reading list so I won´t miss a post.Have a great week.
    Warm hugs,
    Caroline

    SvarSlett