søndag 21. desember 2014

Her går det unna

 hos alle andre er det jul det fokuseres på - her er det alt mulig på en gang !
 

Vi har åpnet en julegave alt- det er unntak for akkurat den pakken i år. Liker dørskiltet så godt !


Vi har malt de fleste rommene og satt opp nye taklister. Men det er ikke ferdig ennå- så mer om alt det kommer på nyåret.

 
Dette speilet fikk jeg til en jul for ca 15 år tilbake av sønnen min- han hadde fått med seg at moren hans liker speil. Da var han 14 år og gikk med avisen og speilet er kjøpt med den lønningen han fikk der, så dette speilet er viktig for meg  !


Tallerkenhylla er på plass og de midterste fatene er arv fra mormor og morfar- de også betyr mye for meg. Det er jo de tingene som knyttes til gode handlinger, minner og nostalgi som er fine og gode å ha rundt seg - syntes jeg da.


Vi har fått hengt opp et ekstra tiltrengt skap på badet og lagt benk over vaskemaskinen og tørketrommelen.  Leo har mye å gjøre når han er på tur om dagen- en helt annen lokal avis her !

 
Det kommer dager som det blir mer stille og da skal jeg ta runden innom dere. For å komme med noe jul så kommer fjorårets julemiddag borddekking på bloggen om et par dager.
 
Ønsker dere fine førjuls og juledager !
 
 
Smil og Klem
 
Monica

13 kommentarer:

  1. Gleder meg til å se mer Monica. Tenker dere har mange tanker i hodet om dagen ja.
    Men kjenner jeg deg rett så går dette kjempefint, og jul blir det helt sikkert hos deg
    selv om du deler deg på flere steder. Ønsker deg en alldeles herlig jul.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Nydelig er det.... Likte ideen om den hylla og de husene på over speilet.. Tror jeg stjeler ideen din Monica, kan ha sånt over kommoden i gangen.. Det vil bli fint om ikke plassen blir for smått..
    Gleder meg til å se når dere har fått alt på stell, for dere er så flinke begge to.. Håper Leo finner seg fort til rette og vil storkose seg han også..
    Ønsker dere begge en riktig god jul og et godt nyttår.. Juleklem til dere begge i fra ho i nord..

    SvarSlett
  3. Vad det går undan hos dig! Jättefint!
    Fin kväll till dig
    Kram Maria

    SvarSlett
  4. Dere får det så fint. Tror vel din handyman er en "racer" til å få ordnet opp. Jeg har og er også glad i ting jeg har arvet eller fått. Mye nostalgi hos meg også Monica. Gleder meg til videre bilder.

    SvarSlett
  5. Så mycket ni hunnit göra, allt ser
    så fint ut. Spegeln du fick av sonen
    är jättefin.
    Tittar in igen före jul
    Kramar/AM

    SvarSlett
  6. Ja, det får`n si, det går jammen unna med dere - og dere er jo så flinke! Et superkoselig skilt! Og for et nydelig speil, det er jo alltid ekstra koselig å pynte med ting man har gode minner knyttet til. :)

    Ha en riktig god jul, Monica :)

    Juleklem, Line.

    SvarSlett
  7. Her går det unna.
    Det speilet er jo virkelig fint, og for en herlig historie knyttet til det.
    Blir spennende å få se hele "innholdet".
    Klem

    SvarSlett
  8. Kjempefint blir det hos dere Monica!
    Du er da så dyktig med detaljene :)
    Ønsker deg og dine en god jul og alt godt for det nye året!
    Takk for et hyggelig bloggår:)

    SvarSlett
  9. Blir såå fint! Falt helt for speilet som gutten din kjøpte for lønna si! Sånne gaver sitter i hjertet og betyr mest av alle ting:) Ha en flott julefeiring!

    SvarSlett
  10. Kommer til å bli så flott.
    Er jo kjempefint det dere alt har fått gjort.
    Det speilet er jo bare nydelig.
    Du har sans for detaljene som gjør det til et veldig koselig hjem.
    Ønsker dere ei riktig god jul selv om ikke alt kommer helt på plass :)

    SvarSlett
  11. Så skjønt med det speilet ♥♥ Nydelige minner :)

    Dere kommer til å få det så fint ♥ Elsker detaljene du har :)

    God Jul ønskes dere :)

    Klem Bente

    SvarSlett
  12. God jul til deg også :)
    Klem Ellen S

    SvarSlett
  13. Det er så koselig og fint sette nytt bo, med ting rundt en som bærer med seg minner og historie. Fint hos deg allerede :-) ønsker deg en fortsatt fin jul :-)

    SvarSlett