onsdag 3. desember 2014

Nå bor vi

Både her og der !

I går så var bruks/bo tillatelsen i orden og vi fikk nøkler og en flaske vin av utbyggeren. 2 minnepenner med all informasjon om boligen, fra farge, hva som er bak veggene og alt mulig. En god bunke med bruksanvisninger og papirer på at boligen er vår.


Vi kjeder oss ikke med det første for nå begynner vi å male veggene inne i våre farger og skifte kjøkken og garderobeskap. Aller først må vi henge opp lamper- for de spottene som er i huset er jo ikke nok lys. Vi har fraktet bort det vi trenger - så nå kan vi endelig begynne !


Jeg fikk lurt med noen ute saker for det er tross alt desember og adventstid.


Jeg fikk meg ikke til å spikre hull i en helt ny dør så hang dørkransen på siden av døra- ble det ok ?


Til våren så skal huset males- det er jo bare grunn malt nå, og stolpene har jo ikke maling i det hele tatt. Så blir det enten fliser eller en platting og jeg har lyst på gelender på hver kortside for å henge en blomster kasse på det.


Liker veldig godt liggende panel og at taket er rødt og takrennene hvite. Spennende å se hvordan takrennene er etter noen år.

Så velkommen til deg, deg og deg !
Smil og Klem
Monica

20 kommentarer:

  1. Hei Monica, så koselig du har gjort det allerede. Du må aldri finne på å slå spiker i døren, da blir den ødelagt, det du kan gjøre er å feste en tegnestift eller en liten stift oppå døren og så henge kransen i en sene eller en hyssing som du fester i tegnestiften/stiften. Skjønner du hva jeg mener?

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  2. GRATULERER !!! Gleder meg til resten av reisen deres !!
    KLEM <3

    SvarSlett
  3. Veldig fint hus .Gratulerer ❤️

    SvarSlett
  4. Gratulerer sååååååå masse :-D
    Dette blir knall bra, det er jeg sikker på ♡
    Skjønner det med døra, kanskje ideen til Kari ikke var så dum? Det var jo kos slik også :-) Kanskje det går an å feste en liten stift i listen (gummilisten) på et av vinduene.
    Lykke til!
    Klem Bente

    SvarSlett
  5. Gratulerer med nytt hus! Spennende å få følge med.
    Du får nok gjort det kjempekoselig.Gleder meg!

    SvarSlett
  6. Jättefint! Snyggt med liggande panel. Grattis och lycka till:) Ser fram emot fortsättningen.
    Kram Maria

    SvarSlett
  7. Gratulerer! Ser jo ut som dere bor der alt, så spennende dette blir!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  8. Se det ja, gratulerer!!
    Så spennende det må være nå med alt som skal ordnes i nytt hus!

    Kransen var fin der også synes jeg :)
    Jeg falt helt PLADASK for den lille kjelken din!! <3 Nydelig!
    Ha en fin fin dag og takk for hyggelige kommentarer inne hos meg!

    Klem fra Vigdis

    SvarSlett
  9. Så koselig og gratulerer som ny innflyttet og jeg kjenner at jeg fryder meg over å følge deg videre inn i det nye huset :-)

    SvarSlett
  10. Hei på deg!
    Så kjekt å være i gang i nye huset!
    Kjempe koslig ved inngangen din, går kjempe fint å henge kransen slik. Eg har heller ikkje "hjerte" til å spikre i døra, så min krans henger ved siden også.
    Lykke til med maling og flytting!
    Ha ei super helg!
    klem

    SvarSlett
  11. Det var hyggelig Monica at dere er kommet i hus. Husk nå å nyte juletider også.

    SvarSlett
  12. Å så koselig ...gratulerer !
    Dette kommer til å bli så bra !
    Gleder meg til å følge med .
    Syns hvite takrenner er SÅÅÅ fint ..
    Lykke til viidere Monica .
    Klem fra meg

    SvarSlett
  13. Så koselig, gratulerer så mye med nytt hus, kos deg!!
    Gleder meg til å se mer :)
    Jorunn

    SvarSlett
  14. Så fint du dekorerat vid entrén, ser
    så nytt och fräscht och fint ut.
    Ha en bra helg
    Kramar/AM

    SvarSlett
  15. Kjempekoselig! Gratulere og god helg!

    SvarSlett
  16. Hei igjen Monica! Gratulerer med nytt hus! Så fint du har gjort det på utsiden! Syns godt kransen kan henge der jeg, syns det ble veldig fint og innbydende! Gleder meg til å se deg pynte og ordne inne også! Nyt dagene selv om det er travelt med innflyttinga! :) Klemmer fra Lene

    SvarSlett
  17. Gratulerer med nytt hus :) Håper dere vil trives der:) Jeg vil fortsette å følge deg videre og er spent på resten. Ha en din 3 søndag i advent :)

    SvarSlett
    Svar
    1. 2 søndag i advent skulle det selvfølgelig være;) Ikke meningen å sette i gang noe mer stresshormoner en nødvendig ;)

      Slett
  18. Grattis med nytt hus Monica! Det ser så fint ut, og trnker det blir så koselig når fu hsr satt ditt preg på det 😄ser du er godt i gsng.
    Ønsket deg en fin desember-uke

    SvarSlett
  19. Jeg mente så tydelig at jeg hadde kommentert dette innlegget... Men uansett, det ser ut som et koselig nytt hjem dere har fått, og inngangspartiet ser veldig hyggelig ut. Og henge kransen ved siden av døren går helt fin; det har jeg gjort selv :-)

    SvarSlett