søndag 14. juni 2015

Raske frokostrundstykker

De her er ferdige til å nytes på kun en halvtime, etter at du har startet med å lage de


 Ca 12 stk. Stekes på 200 grader i ca 15 min.


4 dl hvetemel

1 dl sammalt hvete

1ss bakepulver

½ ts salt

2 ss sirup

3 dl kefir/kulturmelk


Egg til pensling


Ha sirup og kulturmelk i melblandingen og
 bland godt til en smidig deig.

Form 12 rundstykker (klissete bruk en skje) og legg de på bakepapirkledd stekebrett.

Pensle med egg


Stek rundstykkene- la de avkjøle på rist med et klede over. 


Ha en vakker dag 

Smil og Klem 

Monica 

7 kommentarer:

  1. Takk for at du deler oppskrift, disse må prøves! Ha en fin søndag hos deg!

    SvarSlett
  2. Mmm..dette ser da veldig godt ut! Kjekt at de er raske å lage,for det er ikke lltid en tar seg tid til all denne hevingen...
    Fin søndag:)
    ps...takk for alle fine ord du drysser over meg:))

    SvarSlett
  3. Så gott det ser ut. Tack för receptet.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvarSlett
  4. Disse må prøves, så deilig da;)
    Tusen takk for at du stikker innom meg og legger igjen så søte spor, blir så glad;)
    Har vært så mye i det siste så føler ikke jeg har fått tatt bloggerunden slik jeg pleier... Titter innom dere det må jeg men kommentarene uteblir...
    Jeg kan jo sende en mail til Lis, hun som styrer SIB å bare høre...
    Vet at hun ikke har prioritert den siden så mye siden hun fikk gjestebloggere også har hun jo sin egen blogg og nettbutikk men jeg kan alltids høre...
    Jeg har tilgang på bloggen med tanke på at jeg skriver men ikke noe mer en det.
    Du har det bare så koselig, masse fint å se på;)
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. Mmmm, de så herlige ut. Må prøves. (skrev en kommentar på det forrige innlegget)
    Klem

    SvarSlett
  6. Flinke Monoca som alltid har noe nybakt å by på. takk for at du deler oppskriftene dine.

    SvarSlett
  7. akkurat noe for meg
    som ikkje har tolmodighet med baking
    ser super gode ut
    takk for tipset
    kos deg
    søteste Monica
    klemmer i fleng fra Eli:)

    SvarSlett