søndag 28. juni 2015

Utesofaen er på plass

Og jeg fant akkurat den jeg ville ha 

Jeg ville ha en som passet så bra inn på målene på plassen den skal stå, som mulig. Det skulle være rund rotting, ca denne fargen og at putetrekkene kan vaskes. Det var ingen minus med skuffer i bordet heller. I tillegg er den god å sitte i- det er jo også veldig greit.  


For at den skal holde seg pen lengst mulig, og forenkle vedlikeholdet- så har jeg gjort et par saker. Først så sprayet jeg to runder med impregnering for utemøbler. Så sprayet jeg putene men impregnering for tekstil. Rottingen skal kun skylles med hageslangen og event litt grønnsåpe/zalo vann. Når det er behov - kun da. 


Det er kjøpt hos Home&Cottage på Strømmen storsenter. ( ikke sponset) 


Nå er vi ferdig med plattingen/terrassen så langt som vi kan komme i år. Til våren er det maling av gelenderet så det blir hvitt som huset. Det er impregnerte materialer og bør tørkes ut før maling. 


Vann koppen til Leo er blitt med på bildet. Nå skal jeg ut her å ta morgen kaffen ! 


Ønsker dere flotte dager 

Smil og Klem 

Monica 

8 kommentarer:

  1. Kjempekoselig! Du får alt til å bli så delikat og fint!
    Ønsker deg en finfin søndag!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  2. Så fin soffa och bord, blev en jättefin
    sittplats på altanen. Det gjorde du bra.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  3. Ja nå er det godt å endelig kunne sitte ute helt fra morgene av.
    Og for en flott sofa du har fått deg. Lurt å spraye den med imprignering.
    Ha ei herlig sommeruke .)

    SvarSlett
  4. Så flott det ble! Håper på mange koselige sommerdager på terrassen!

    SvarSlett
  5. Det har blitt flott med utesofaen. Vi har også fra HC, men ikke vinkelsofa. Min datter jobber på HC Sarpsborg som butikksjef der.

    SvarSlett
  6. Hei på deg;)
    Så mange herlige innlegg under her, skikkelig sommerstemning fikk jeg nå;)
    Torpet er jo bare en drøm!!!
    Ønsker deg herlige sommerdager;)
    God Klem Silje Marie!

    SvarSlett
  7. Snygg sittgrupp, där kommer du njuta mycket:) Tack för tipsen om impregnering.
    Ha sköna sommardagar
    Kram Maria

    SvarSlett
  8. Denne er kjempefin, ville også valgt den
    ... Håper du fikk den på salg, for ikke billige de der... Men flott kvalitet
    Jorunn

    SvarSlett