torsdag 2. juli 2015

Det gror godt overalt

på og rundt plattingen vår


Pelargoniaene har overlevd fra i fjor


Dill og tomat planten har skutt i været siste uken- salvien henger på og det er liv i basilikumen- men den er liten. Kassen, sprossen og krakken har Finn laget etter min "bestilling" 



I krukkene her har vi rosmarin, timian og oregano


Gressløk, mer oregano, sitronmelisse og kruspersille. Har tatt mye av alt og det bare vokser- herlig det. 


Louise Odier og


Louise Bugnet er i blomst


I skråningen har vi plantet Fairy og Sommervind. Gleder meg til de blomstrer og det er mange av staudene som har knopper, som snart er i blomst. 


Oppdaget Kosmos i fjor og den blir et fast følge hver sommer. Har sådd den i beddet også. 


 Nydelige sommerdager nå- nyter de som best jeg kan 



Ønsker dere strålende flotte dager

Smil og Klem 

Monica 

10 kommentarer:

  1. Heia;)
    Så fint å se hvor det spirer!
    Det gror godt i mine potter og kasser også.
    Jeg har mailet med Lis og hun sa nå at du var lagt til på SIB;)
    Fine kvelden til deg;)
    God klem fra meg!

    SvarSlett
  2. Kjære Monica.
    Nå har jeg kost meg med maaange av blogginnleggene dine.
    Er bare så fint med både alt som skjer i nyhuset og det dere er med på på torpet.
    Sommeren er endelig her, og dagene nytes i alle kriker og kroker.
    Kos dere i sommervarmen :)
    Klems

    SvarSlett
  3. Herlig med masse blomster og andre vekster som en kan se vokser for hver dag nå.
    Så mange flotte krydderplanter du har. Har noe ute her også, men langt fra så mange
    Men skulle hatt oregano og mynte. Får se om jeg får kjøpt det.
    Ønsker deg ei herlig sommerhelg :)

    SvarSlett
  4. Så herlig hos dere, og skal si det vokser! Jeg ligger langt etter "skjema" i år, men litt får jeg jo gjort.
    Et tips når det gjelder å så cosmos, for oss som ikke har drivhus, jeg sår i en isoporkasse ute, ganske tidlig, og trer en klar plastsekk over, da får jeg masse kraftige fine planter som ikke trenger herdes,(ok, det er ikke pent med den kassa, men veldig praktisk!)
    Ønsker deg en herlig sommerhelg!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  5. Herlig!!
    Virkelig en nydelig oase dere har skapt..tersse med så mye godt og pent rund en...lykke:)
    Nyt sommeren:)

    SvarSlett
  6. Så fint det er hos deg, herlige dager! Endelig litt sommer hos oss også! Ha en fin lørdag!

    SvarSlett
  7. ja dette kan du søte Monica
    alltid så innbydende og vakkert hos dere
    kos dere masse
    klemmer i fleng fra Eli:)

    SvarSlett
  8. Så fint allt blivit på uteplatsen och det växer
    väldigt bra, jättebra lösningar på allt du odlar.
    Hoppas ni får bra väder nu också.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  9. Hei Monica. Nå har jeg sittet å koset meg med alle dine fantastiske innlegg. For en utrolig fin plass Torpet er og ungene er helt nydelige. Den rottingsalongen var bare superfin.
    Selv er jeg nettopp kommet hjem fra to uker i Tyrkia. Skal jobbe i to uker så tar vi ferie i to uker til. Herlig.
    Ha en fortsatt fin sommer
    Klem

    SvarSlett
  10. Du har fått det kjempefint på uteplassen din, jeg har ikke fått plantet urter i år, så nå kan det vel like godt vente til neste år
    Ønsker deg fortsatt fin sommer og gratulerer så mye med dagen i dag, fine du
    Jorunn

    SvarSlett