søndag 23. august 2015

Det har blitt

Mørkere på kveldene 


Da er det så koselig å tenne lys


Har endelig funnet frem strikketøyet mitt igjen. Det skal bli en V genser i halvpatent i type Dorte Skappel stil.



Elsker sofaen og bordet vi kjøpte tidlig i sommer på Home&Cottage. 
Elsker å få bort rotet ved inngangen til uterommet også. I morgen er garasjegulvet herdet nok til at det kan ryddes på plass det som skal dit. 


Blitt en tradisjon for meg å ha Krysantemum på høsten


Denne får lenger og lenger hår. Krever minimalt gir frodighet tilbake. 


Urter og luktelys- er over gjennomsnittet opptatt av gode dufter tror jeg


Kosmosen lyser opp i skumrings kvelden


God duft, kaffe og strikketøy- Finn på jobb. Tv sto på i bakgrunn- det var lørdagskvelden min. Ganske så koselig lell. 


Med pledd over bena. Det er forresten handlet til 50% rabatt på Kid i sommer. Liker den butikken godt. 


Vips så ble det ordentlig mørkt ute


Ønsker dere en fin dag og fin ny uke 

Smil og Klem 

Monica 

10 kommentarer:

  1. Så godt å kunne nyte tid i slikt koselig uterom, og ha en god stund med kaffi og strikketøy i skinn av levende lys og gode dufter ♥

    SvarSlett
  2. Så jättemysigt du har det. En filt, tända ljus och stickning låter som en skön lördagskväll. Härlig färg på garnet du stickar med. Och den fina pläden hade gärna fått flytta hem till mig:)
    Ha en skön söndag
    Kram Maria

    SvarSlett
  3. Det så ut som en super koselig og avslappende lørdagskveld :) Tente lys, fine blomster, kveldsluft og egentid - det er jo bare balsam for sjelen :) Her blir også en del handlet på Kid, der er det absolutt mye fint, ofte for en grei pris også. ;)

    Ha en god kveld og en god ukestart i morgen :)

    Klem

    SvarSlett
  4. Du er kjempeflink til å få det veldig koselig og fint hos deg.
    Blir inspirert og får masse ideer........
    Det strikkegarnet til genser ser behagelig ut og farven var fin
    Kan jeg få spørre hvilket garn det er og mønster du strikker?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Sol ! Prøvde å gå inn hos deg men kom ikke inn så jeg må svare deg her. håper du ser det :)

      Takk for koselige ord- det varmer. Jeg strikker Dorthegenseren med V- Hals. Garnet jeg bruker heter Drops Alpaca og Drops Alpaca silk brushed. Farge 9020 og 2. Det røyter litt i starten- men er veldig godt å mykt.

      Ønsker deg en fin ny uke

      Klemmer Monica

      Slett
  5. Kjempekoselig hos deg!
    Krysantemum,disse store plantene er også et must for meg.Har to som har blomstret lenge nå,kanskje blir det noen til etterhvert:)
    Strikk er så hyggelig nå utover...skal snart sette igang jeg også:)

    SvarSlett
  6. Så koselig! Ja, du verden så raskt det mørkner nå, deilige dager vi har hatt, det gjelder å kose seg som best en kan, ser du er god til det.
    Fin ny uke til deg!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  7. Koselig sensommerstemning hos deg Monica!
    Du har jo fått det så fint i nyehuset også du 👍

    SvarSlett
  8. Helt enig i at det er koselig å tenne lys på mørke kvelder.
    Så fint du har fått det, regner med du storkoser deg :)

    Ha en fin kveld, passe ruskevær i være inne i nå
    Jorunn

    SvarSlett
  9. Så koselig det er hos dere ....
    Skikkelig sensommer stemning .
    Jeg tviholder i grunnen på sommeren for nå har vi hatt et nydelig vær her .
    Men det er jo så koselig med tente lys og mørkere kvelder ....

    Og strikketøy ...DET hører med
    Ønsker deg en fin helg Monica !
    Klem fra Anne

    SvarSlett