mandag 19. oktober 2015

Livet gir og livet tar

Det ga oss massevis med lykke de årene vi fikk ha Leo


Livet gir oss triste dager nå. 15 oktober så forlot Leo oss. Han hadde smerter som ikke avtok- de ble heller det motsatte så vi lot han slippe. Det ble en grusomt trist dag og vi har grått og grått.Himmelen har fått en ny blinkende vakker stjerne.  


Han har vært med oss i tykt og tynt i nesten 8 år. 


Jeg ser ingen glede i å blogge lenger  og savner til og med den daglige runden med tørr-moppen over gulvene. Ingen Leo hår når jeg tråkker ned på gulvet om morgenen. Det som før var åhh....nå må jeg det også- har blitt til at det skulle jeg gjerne gjort. Dagens rutiner er ikke der lenger og det føles tomt, stille og rart. Ting som var automatiske før, omtrent på klokkeslettet- det er borte. 


Men livet må gå videre og jeg har så mye å være takknemlig for. Jeg tenker - hva lærte Leo meg ? Han var en sterk, klok, stolt, glad og snill hund. Det vil jeg også være- altså ikke hund men det andre ! 


Så i Leo sin ånd, skal jeg sparke meg selv bak og fortsette å blogge et par dager i uka. Jeg skal ut å være sosial og jeg skal ta vare på de som er rundt meg. Jeg skal nyte hver dag og tilføre livet gleder. 
Jeg skal rett og slett leve- være Monica på godt og vondt. Vi skal alle forlate denne jord- det er en del av livet. Jeg vet han kommer innom på besøk av og til og en vakker dag så sees vi igjen. 


Ta vare på dere selv og de rundt dere 

Smil og Klem 

Monica 

23 kommentarer:

  1. Huff.. Får tårer i øya jeg... :-P Han var jo så grom!

    SvarSlett
  2. Huff..dette er så vondt! Jeg har gått gjennom det selv...gråter bare jeg tenker på det.
    Fine ord du setter på sorgen din...
    Ta være på deg selv nå.
    Trøsteklem fra meg:)

    SvarSlett
  3. det var vondt å lese og jeg måtte felle noen tårer :´(
    jeg har selv en hund som snart fyller 8 år og vet jeg kommer i din situasjon .....håper det tar mange år, for jeg vet ikke om jeg takler det.
    kondolerer!

    klem

    SvarSlett
  4. ❤️kommer til å savne han ja ❤️

    SvarSlett
  5. Fine bilder og gode ord om Leo. Tomheten etter en hund er helt sykt stor, både i hjertet og hjemmet. Skjønner at det føles meningsløst å blogge om "den puta" eller kaka nå.
    Stor varm klem fra Mona

    SvarSlett
  6. Skjønne Monica så trist...
    det er jo en fam medlem
    nydelige bilder
    kos og klem
    fra Eli:)

    SvarSlett
  7. Så trist, vakre bilder av vennen din.
    Klem.

    SvarSlett
  8. Ja det merkes når en som har vært
    en så stor del av ens liv blir borte.
    Mange flott bilder av Leo her.
    Det er jo en nydelig hund.
    Ønsker deg alt godt :)

    SvarSlett
  9. Å så ledsamt, lider med er. Fina fina Leo, förstår er saknad. En fin vän finns inte mer, men tänk vilket härligt liv han fick tillsammans med er, det bästa.
    Ta hand om dig
    Stor kram från Maria

    SvarSlett
  10. Ååå så trist, Monica. Godt å høre at det går bra likevel. Vi har også hund og vet det er bare til låns. Vil ikke tenke på den dagen hun forlater oss.
    God og varm klem fra meg

    SvarSlett
  11. Huff, dette var trist lesning, jeg vet ikke akkurat hvordan du har det men jeg mistet også min beste venn for tre år siden. Han ble akutt syk og døde i løpet av bare noen timer, jeg var i sjokk i flere dager. Jeg kjenner derfor igjen følelsen av at noe mangler. Skyggen min var plutselig borte. Jeg klarte ikke å stå i det tomrommet som ble så jeg bestilte meg ny hund før sjokket hadde lagt seg og nå har jeg fått en ny skygge. Når dyr lider så skal de få slippe, det er det eneste riktige vi kan gjøre for dem. Mine tanker er hos deg, dere og hos Leo. Klem.

    SvarSlett
  12. Sitter med tårer i øya. Vi blir så glad i disse dyra våre, og så kommer disse ufattelig triste avgjørelsene.
    Men som du sier, livet må gå videre, og vi får ta med oss alt de gode de har lært oss.
    Klumpen er snart 11 år, og jeg kjenner jeg allerede gruer meg.
    Men Leo vil leve videre i alle de gode minnene.
    Klem, klem

    SvarSlett
  13. Åh så ledsamt, din vackra fina Leo. Jag vet precis
    hur du känner, vi har ju haft hund. Jag slutade och gå ut
    på promenader, kunde inte gå utan och hålla i ett koppel.
    Gick upp flera kilo innan jag insåg att det inte höll. Så bra
    att du fortsätter blogga, men såklart du måste få vara
    ledsen, det blir en livslång saknad men känslan blir
    annorlunda. Skickar en stor varm kram till dig/AM

    SvarSlett
  14. Å, det er så trist når noen blir borte!
    Og det er lov å sørge - også over kjæledyr. Jeg har grått mye over mine dyr - de blir en del av familien og man får sterke bånd til dem.
    Sender deg en god klem!
    M.

    SvarSlett
  15. Å ja, det er kjempetrist når en sånn god venn blir borte, tomheten blir så stor. Det er viktig å ta seg tid til å sørge også over et kjæledyr.
    Ønsker deg bedre dager.
    En stor klem fra Signe.

    SvarSlett
  16. Kjære fineste snille Monica min venn 💕 Jeg føler så med dere begge i sorgen over å ha mistet fineste Leo 💕 Jeg skulle ha skrevet noen ord til deg her inne også etter at jeg leste om det på Facebook, men dagene har vært tøffe og jeg har ingen energi for tiden - så jeg beklager så mye for det min venn... Når jeg leser at noen har mistet sin kjære kjæledyr blir jeg så lei meg og syns det er en vanskelig, tenker også på den dagen vår lille Bamse ikke er her hos oss 💕 huff... Jeg skjønner godt at du har det vanskelig og dagene er tøffe, og du skal vite at jeg tenker på deg i disse dager. jeg ser du er sterk, og tar tak i livet og dagene - for det er som du sier; det er livet... selv om det er så utrolig trist og tungt. Kjempefint at du hiver deg rundt igjen å fortsetter med livet, og koselig å se inn her til deg og din vakre blogg og bilder 💕 Jeg er her å titter, men legger ikke igjen så mange spor... Du skal i alle fall vite at du inspirerer, og det er alltid koselig å titte inn her til deg 💕 Flotte fine Leo, en da så møtes dere igjen, det er jeg sikker på min venn, sender deg en stor klem og vit at jeg er her 💕 - Mette -

    SvarSlett
  17. Jeg la igjen noen hjerter mellom teksten
    - men de kommer opp som spørsmålstegn...
    Hjerter er det bak dem i alle fall :)

    SvarSlett
  18. Huff da, så leit. Måtte tørke ett par tårer for deg nå. Føler med deg.

    SvarSlett
  19. Så trist dette er Monica.Men jeg leser denne linjen du skriver:
    "Jeg skal nyte hver dag og tilføre livet gleder. " Synes den er til ettertanke og jeg vil gjerne også følge denne din leveregel.

    SvarSlett
  20. Kjære Monica ♥

    Du er så fantastisk reflektert, det er en tid til alt og godt du tenker fremover. Nydelig innlegg ♥♥ Man blir litt i ingen-land når slikt skjer...
    Godt Leo fikk slippe smertene ♥ Det måtte vært en tung avgjørelse, uff :( For en skjønn hund, helt nydelig var han ♥

    Gode klemmer til deg ♥

    Bente

    SvarSlett
  21. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  22. Så nydelig hund, kan bare ane hvor stort savnet er
    Føler med dere, men stå på videre, snart finner du andre aktiviteter å fylle hverdagen med
    Stor bamseklem fra Jorunn

    SvarSlett
  23. Åh huff så trist at vakre Leo har gått bort! Skjønner det må være tungt:(
    Jeg har selv ei frøken på 11 år, og gruer meg til den dagen hun forlater oss..
    Man blir jo så utrolig glad i disse skapningene:)
    Håper det går bra med deg..
    Trøsteklem

    SvarSlett