onsdag 7. oktober 2015

Opp med knoll og ned med løk

Så var tiden kommet



Kvelden før den første frost natten så klippet jeg med meg disse inn


Løk er handlet inn


Georgine knollene satt godt fast langt ned i jorda så det var godt at Finn tok seg av den jobben


De skal helst oppbevares i en tørr kjeller med 4-8 grader. Det har ikke vi- men vi har en ute bod så vi håper de klarer å hvile seg i vinter der og komme med nytt liv til våren. 


Spennende  til våren å se hva som kommer opp av løkene som ble satt ned



Vær pinnen står rett opp, varsler om pent vær 





Smil og Klem 

Monica

6 kommentarer:

  1. Så flink du er med hagen!☺ Også så fint du har pyntet ute nå til høsten! Digger den benken din altså!❤Ha en fin dag! Klem fra meg ☺

    SvarSlett
  2. Kjempekoselig høststemning utfor hos dere .
    Ja tid for knoller og løk ...noen opp og andre ned .
    Jeg håper den første frostnatta lar vente litt på seg ..nyter nemlig hagen og blomstringen enda .
    Her stormer det på 3.dagen .
    ha en fin dag videre !
    Klem Anne

    SvarSlett
  3. Koselig å drive med hagearbeid om høsten.
    Plante løk og glede seg til det igjen skal spire og gro i hagen.
    Har ingen knoller som skal opp, men noen løker som skal ned.
    Er alt kommet noen i jorda, men skal plante litt til.
    Herlige høstbilder hos deg, Kos deg med besøk :)

    SvarSlett
  4. HALLO HALLO:)
    jeg har heldigvis fått litt
    blomster-løk i jorden her også
    nå om dagene går det mest i min mammas hage
    hun er snar 88 år og klarer ikkje så mye selv
    nyt dagene søte Monica
    klem Eli:)

    SvarSlett
  5. Artig tittel!
    Fint å ta vare på georgine-løkene til neste år.
    Fantastisk koselig inngangspart dere har fått til!
    Fin kveld til deg:)

    SvarSlett
  6. WOW vad höstmysigt :) jag var i Ålesund i förra veckan ...härligt i Norge !

    Idag visar jag mysiga öppna spisar på bloggen :)

    Ha en fin hösthelg!

    LOVE Maria

    SvarSlett