torsdag 15. januar 2015

Gjesterommet

Har ventet på sola og lyset for å ta noen fine bilder- men når den har vært her har jeg ikke kunnet (eller glemt)å ta bilder, typisk !
 
Men velkommen inn skal du være


Det har blitt et nostalgisk romantisk rom med glam lampe i taket


Sengen er den som sønnen min hadde fra han var ganske liten til han flyttet hjemmefra. Den gangen var den trehvit.
Alle gjester er velkomne, men må innrømme at det er ekstra koselig når et av barnebarna er på overnatting.


Denne vegghyllen kjøpte jeg på en reise til Bornholm. Det er opprinnelig en fiskekasse- det ble litt skuring for å få vekk all den inntørkete fiskesloet.


Rommet er malt i fargen DRØM


Dere som har Ektorp sofa trekk- stryker dere alt sammen når det er vasket før dere har det på igjen ? Det gjør ikke jeg- men jeg ser jo at det trengs, tar i mot tips og gjerne noe enkelt, hi hi. Når jeg vasker trekkene så halvtørker jeg de før jeg trekker de på og prøver å glatte ut så godt det lar seg gjøre.


Skrivebordet er også sønnen mitt sitt gode gamle- bare fått noen malingsstrøk




Ønsker deg en fin dag !

Smil og Klem

Monica

14 kommentarer:

  1. Så fint gästrum, där kommer dina barnbarn
    trivas gott. Jättefint med skrivbordet, soffan
    och alla skinn. Så roligt och se hur du inreder nu.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  2. I dette gjesterommet vil vel alle trives. Den fiskerhylla likte jeg meget godt. Og at det er de gamle møblene som din sønn har brukt er kjempekoselig. Koselig stemning er det Monica.

    SvarSlett
  3. Å vilket mysigt gästrum! Där kommer dina små gäster trivas:) Så fint du har inrett, och "fiskhyllan" är så snygg!
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvarSlett
  4. Så fint rom :-)
    Jeg likte også veldig godt den fiskekassen - fin idé :-)
    Ønsker deg en fin kveld :-)

    SvarSlett
  5. Nydelig gjesterom! Virkelig innbydende! En flott seng det er sikkert og visst. Hadde en lignende da min eldste sønn var liten. Den ble kastet da vi flyttet inn i nytt hus en gang på 80 tallet. I dag angrer jeg på det.

    Ha en fin kveld.

    Varm klem fra nord.

    SvarSlett
  6. Et kjempekoselig gjesterom.
    Tenker barnebarna, og andre kommer til å trives der.
    Den kassen var jo flott.
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  7. Så koselig gjesterom du har ordnet til. Skulle ikke vært meg i mot og overnattet der ;)

    Ønsker deg et riktig GODT NYTT ÅR!

    SvarSlett
  8. For et koselig gjesterom, Monica. Den fiskekassehylla har jeg forelsket meg i. Kjempefin.
    Ha ei flott helg.
    Stor klem fra meg

    SvarSlett
  9. Kjempefint på gjesterommet ditt, og kassen er nå bare så koselig!
    Er heldig å ha en del slike kasser, noen i bruk og noen på vent :)
    Ektorpen ja.....vasket min i desember....og strøk nok en del av trekkene, mest for å få de tørrere.
    Hard jobb!
    Ønsker deg en fin helg
    klem

    SvarSlett
  10. Så fint du har gjort det på gjesterommet, fiskekassa var kjempefin! Så flink du er!
    Ønsker deg en flott helg!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  11. Først vil jeg si godt nyttår til deg, og takke for alle de koselige kommentarene jeg har fått av deg i gjennom året som gikk. Så må jeg gratulere dere med nytt hus. det blir spennende å gå inn i et nytt år i nye omgivelser. Det blir også spennende for oss som følger bloggen din å følge deg videre. Jeg er ikke i tvil om at dette blir bra og gleder meg til å se mer fra deres nye hjem. Ha en strålende dag og en fin helg.

    SvarSlett
  12. Det var veldig koselig gjesterom, selvfølgelig får du det helt nydelig i ditt nye hus også
    Gleder meg til fortsettelsen :)
    Jorunn

    SvarSlett
  13. Her må hver en gjest føle seg hjertelig velkommen ...
    Ekstra kjekt med overnatting av barnebarn .
    Vi får en liten overnattingsgjest i morgen ...gleder meg .
    Klem Anne

    SvarSlett
  14. Meget trivelig! :)

    SvarSlett