søndag 4. januar 2015

Hjemmestrikkete kluter og håndkle

Det fikk jeg til jul
 

Klutene har min 17 år gamle niese strikket og håndkle fikk jeg av en venninne- de vet hva jeg liker !


Jeg skulle "spare" disse en stund,  men i mangel av en vanlig klut så måtte jeg bruke den blå her om dagen- og for en klut, den er så god å bruke.


 De er store favoritter både av utseende og i bruk.


Tror det var Elise garnet het som niesen min brukte


Skulle tro niesen min og venninnen min hadde snakket sammen- men det har de ikke



Nå er det få dager igjen til Sjøaker skal få nye eiere. Vi holder på med det siste i garasjen nå og skal en tur dit i dag også.

 
Blir godt for huset og bli fylt av liv igjen- det venter på det nå

 
 
Smil og Klem
 
Monica

18 kommentarer:

  1. Så fine de var da, morsomt å få to så like gaver. Rart å se Sjøaker helt tomt, og så ser man godt at det er menneskene som skaper et hjem med sin smak og sin personlighet. Nå er Sjøaker et blankt lerret kun.

    Riktig godt nyttår til deg og Finn Monica.

    Nyttårsklemmer fra Kari

    SvarSlett
  2. Slike hjemmestrikkede håndkler og kluter er kjempegode å bruke.
    Vi pleide å lage slike på dagsenteret jeg jobbet før. Koselig å henge
    fram som gjestehåndklær er de også. Å få gaver som noen har laget
    er ekstra koselig. Lykke til med siste rest av utrydding og det å bo seg
    til i nytt hus. God nytt år.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Slike hjemmestrikkede håndkler og kluter er kjempegode å bruke.
    Vi pleide å lage slike på dagsenteret jeg jobbet før. Koselig å henge
    fram som gjestehåndklær er de også. Å få gaver som noen har laget
    er ekstra koselig. Lykke til med siste rest av utrydding og det å bo seg
    til i nytt hus. God nytt år.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  4. Flotte kluter. Jammen er du heldig som har fått
    så fine hjemmelaga gaver. Ekstra koselig når
    de unge lager gaver som passer perfekt
    Ønsker deg en flott dag :)

    SvarSlett
  5. så vakre bilder !! hennes niese kunstverk har strikket, det er slik en toles mønster, som jeg aldri har strikket !!! alt det beste for 2015 av angie fra Tyskland

    SvarSlett
  6. Godt nyttår til Finn og deg! Tenker nok det var vemodig å se Sjøaker så tom, men det fylles nok med liv og glede om noen dager.. Nydelige kluter du fikk i gave.De er herlige og bruke, og så holder de seg fine i mange år. Jeg heklet mange og de fleste fikk i gave. Har noen igjen som jeg skal gi i vertinnegave når jeg drar på middag senere i år.

    Ha en fin søndag og uke..

    Varm klem fra nord

    SvarSlett
  7. Så nydelig de klutene var. Skjønner godt du vil spare dem.
    God klem til deg

    SvarSlett
  8. Vilka fina handdukar! Så mjuka och sköna de ser ut.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvarSlett
  9. Stickade handdukar ser så sköna ut, och
    fina. Det var fina färger dom hade valt också.
    All gott till dig 2015
    Kramar/AM

    SvarSlett
  10. Jeg har også fått sånne hjemmestrikkede kluter i julegave:) Tanten min er superflink til å lage alt mulig kreativt og om hun bare stikker innom, om det er bursdagpakker eller hva det nå er, så har hun alltid med seg kluter- og jeg er sååå glad for dem. De er veldig fine og knallgode å bruke. Jeg har fått mange i dus grå og offwhite. Kjempefine!! Jeg har til og med fått maken til opphengshjertene dine til jul, hehe! Ønsker deg lykke til med flyttingen!

    SvarSlett
  11. Så skjønne kluter du har fått !
    Herlige farger .. og det finnes ikke bedre kluter og håndklær enn dette !

    Ønsker er et flott nytt og spennende år !
    Takk for et fint bloggår sammen med deg .
    Klem Anne

    SvarSlett
  12. Å så tråkigt för er, förstår att ni saknar er fina vovve och vän. Jobbigt för sonen att ta beslutet, men det var det bästa för Kojak.
    Tänker på er
    Stor kram Maria

    SvarSlett
  13. Så ledsamt med Kojak, det är en stor sorg
    när den där dagen kommer.
    Varma kramar till er
    AnnaMaria

    SvarSlett
  14. Så heldig du var da! Virkelig lekre gaver! :)
    Spennende med både nytt og "gammelt" hus...
    Håper dere vil trives på nytt sted.
    Et godt nytt år ønskes deg, Monica!

    SvarSlett
  15. Hei på deg;)
    Slike hjemmestrikkede kluter er bare så gode!!!
    Min mamma storproduserer og jeg har gitt vekk i julegaver!
    Godt Nytt År til deg;)
    God Klem fra Silje Marie;)

    SvarSlett
  16. Så fine og delikate kluter og så gode som de hjemmestrikkede er.

    SvarSlett
  17. Så flott å få sånne fine hjemmelagde gaver, det er alltid stas! Det er rart med det når nye mennesker flytter inn.....
    lykke til i det nye huset.
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  18. Jeg fikk også slike hjemmelagde gaver til jul og det synes jeg er kjempekoselig. Og så gode som de er :-) Ønsker deg en fin dag i det nye huset ditt :-)

    SvarSlett