søndag 25. januar 2015

Wok med karbonadedeig og purre

I dag så skal jeg dele en middagsrett med dere !
 Denne har jeg laget mange ganger, men nå var det lenge siden. Glad jeg husket på den i går- for den er god og enkel.
 
 

2 purre (eller 1 stor)
1 gulrot
 1 hvitløksfedd
 1 stilk sitrongress
 2 ss smør
 500 gr karbonadedeig
 2 ss soyasaus
 2 dl grønnsaksbuljong/oksebuljong
 Salt og sort pepper
 1 klype kajennepepper
 Noen limedråper
 
Rens purren og del den på langs. Skyll godt og skjær de på skrå i 2 cm store biter.
Rens gulroten og skjær de i fine strimler (som fyrstikker).
Skrell hvitløken og sitrongresset og hakk den fint.
Varm opp smøret i en stekepanne/wok panne og stek karbonadedeigen til all væsken har dampet bort- smuldre den opp under stekingen.
Tilsett hvitløk og sitrongress - la det frese mens du rører.
Bland inn purre og gulrot, soya og buljongen. Bland det hele godt sammen. Legg på lokk og la det koke i ca. 10 minutter.
Smak til med salt, pepper, limedråper og kajennepepper.
Server med ris, eggenudler eller loff.

 
 Vi mangler noen skuffefronter og noen hengsler- så det blir en tur på Ikea i morgen. Men snart - veldig snart så er kjøkkenet ferdig.



Ønsker dere en flott ny uke
 
Smil og Klem
 
Monica






 


 
 
 

10 kommentarer:

  1. Dette så da veeeldig godt ut!
    Wok bruker jeg mye...men ikke prøvt med kjøttdeig...det skal jeg teste:)
    Deilig du er snarty kommet imål med kjøkkenent:)
    Fin søndag til deg:)

    SvarSlett
  2. Jag gillar såna här rätter där man blandar
    ihop allt, ser jättegott ut. Tack för bra recept.
    Ha en fin söndag och vecka
    Kramar/AM

    SvarSlett
  3. Wok er godt Både med karbonadedeig, eller
    med kjøtt eller fisk. Men min kjære er ikek så
    glad i det. Så det hender vi har litt forskjellig
    middag en dag der han får noe jeg ikke er så glad i
    ög jeg da får wok el shusi
    God tur til Ikea og ha ei riktig god uke :)

    SvarSlett
  4. Åhh, så gott det ser ut, jag blir riktigt hungrig nu...
    Lycka till på Ikea och ha en fin,ny vecka!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  5. Den middagen må vel alle like?
    Høres og ser deilig ut,og deilig at den er snerten å lage i tillegg!!!
    Det må man ha innimellom!
    Håper du koser deg masse på det nye kjøkkenet - godt det snart er på plass alt,det er jo det mest brukte rommet og husets hjerte :)
    Toveklem :)

    SvarSlett
  6. Den retten tror jeg at jeg må prøve - ser både god og enkel ut :-) Riktig fin dag til deg :-)

    SvarSlett
  7. Dette så fristende ut ..må prøve den !
    Tenker du koser deg på nytt kjøkken selv om det mangler litt her og der .

    Klem fra Anne

    SvarSlett
  8. Dette så kjempegodt ut, det må jeg prøve! Ha en herlig onsdag!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  9. Hei, nam det hørtes og så godt ut :-) Likte det fine hjørneskapet i stua godt, og soverommet deres er super fint :-) Ha en flott dag :-)

    SvarSlett
  10. Ser veldig godt ut, og wok er jeg glad i :)
    Ønsker deg en god dag!

    Klem

    SvarSlett