lørdag 17. januar 2015

Soverommet

vårt
 

Vi malte rommet i fargen MORGENDIS. Jeg hadde et forslag om sort vegg bak sengen eller hele rommet i mørkegrønt. Det var Finn veldig usikker på så da gikk vi for lysegrått- i hvert fall foreløpig.


Vi sover veldig godt her og vi har samme type lampe her som på gjesterommet- bare at den er litt større.


Det dufter svakt av Lavendel- kjøpt på Kremmerhuset. Det holder med et par pinner for duften må bare være så vi bare aner den.
Her inne brukes det kun batterilys.  


Vi skiftet ut skapene som fulgte med huset med Birkeland fra IKEA. Det ble fem skap i stedet for fire og disse er høyere, trenger det !


I går var jeg på KID og det passet perfekt med 50% på hotell puter.

 
Etter et par timers søvn så er det godt for min fibromyalgi kropp og sitte litt oppe og det er perfekt med en svær god pute i ryggen. Skal se at søvnen blir bedre - smiler !

 
Hotellputene er i fiber og de vanlige putene og dyna er i dun. Godt og mykt- og begge vi to syntes det var godt å synke ned i putene når vi la oss i går.


Inne i nattbordet står det en "stygg" radio- koselig med litt musikk av og til.


 I taket er det mer enn en lampe- det er brannvarslere og ventil for den balanserte ventilasjonen. Det vil si at lufta blir skiftet ut kontinuerlig. Det er godt med frisk luft døgnet rundt- sikkert ikke dumt for helsa det heller.  

 
Ønsker dere en fin dag og en strålende ny flott uke !
 
Smil og Klem
 
Monica
 

19 kommentarer:

  1. Et fint soverom. Her må vi ha ny taklampe på det
    rommet vi driver å gjør i stand til vårt soverom.
    Men vi orker ikke gjøre noe med veggene nå, selv
    om det virkelig trenges. Det er oppsprekt tapet
    med masse huller i, Men det er bare nødt for å vente.
    Kommer nok til å måtte vente lenge er jeg redd. Skal
    hange opp et overlaken over senga tenker jeg så slipper
    jeg å ha det værste rett i øyesyn.
    Ønsker deg en herlig dag :)

    SvarSlett
  2. Hvor flott soverommet ble. Fargen på veggen er noe lignende vi har på veggen. Den er jo ganske tidløs. Mye fint på Kid, men jeg handlet på Prinscess før jul så denne gangen holder det. Håper fibroen tåler at det er mer puter og at du får sove godt.
    Lampen i taket er nydelig, og det er jo viktig med godt lys. God plass til klær må man ha, det er jeg enig i. Kanskje vi titter etter en ny å ha i gangen oppe på loftet, den første har irritert mannen så det kan hende at det blir en ny løsning.

    Ha en fin søndag.

    Varm klem til dere begge fra nord.

    SvarSlett
  3. Wow vilket fiiint sovrum! Så jättemysigt det ser ut. Och snygga kuddar, så gosigt att krypa upp där:)
    Ha en fin söndag
    Kram Maria

    SvarSlett
  4. Så fint det ble :-)
    Jeg tenker også på å male vårt soverom i lyse grå :-)
    Deilig med mye skapplass. Vårt soverom har en grei størrelse, men med skråvegger så lite plass til skap... Vi bruker et lite ekstrarom til klær og sko i stedet.
    Ønsker deg en hyggelig søndag :-)

    SvarSlett
  5. Dette ser delikat ut. Jeg tenker på å malte soverommet vårt med en mørkere farge. Liker at det er mørkt når jeg skal sove. Nå har vi en tapet som ikke kan males over, så,det vil bli litt jobb. Kunne tenke meg panel bak sengehodet da. Vi har også Birkeland garderobe fra IKEA. Har åpnet en dør mellom vårt soverom og et mindre barnerom, som har bitt vår walk in closet. Har ikke dører på skapene, men det blir støvete så kanskje vi burde sette inn dører. Er veldig fornøyd med rommet eller.

    SvarSlett
  6. Så flott det vart :) Har ei gamal dør frå barndomsheimen min som eg skal henta og pussa opp til våren og ha som sengegavl på hytta - det er så fint :) Nydeleg sengetøy og fornuftig med batterilys, fekk eit godt tips her no.

    SvarSlett
  7. Flott og delikat Monica!!
    Fine detaljer du setter sammen:)
    Håper kroppen din ikke krangler for mye...og at du får en flott ny uke:))

    SvarSlett
  8. Så gjennomført og stilig Monica!!!! Ser jo nesten ut som et hotelrom jo ;) Dere har tydeligvis tenkt på det meste,praktisk,fornuftig og vakkert.Bedre blir det ikke!!!Og sengesettet ditt var nydelig!
    Morgendis er en nydelig farge,og passer til alt!Og tenk om du får sove bedre da,det hadde sikkert gjort susen - kjenner altfor godt til søvnløse netter dessverre :/
    Toveklem :)


    SvarSlett
  9. Uansett hvor du bor lager du det så koselig og stilfullt.:-) Nydelige bilder du har tatt :-) Ønsker deg en fin uke :-)

    SvarSlett
  10. så flott soverom. Veldig harmonisk og innbydende :)
    Håper dere får sove godt her i all framtid :)
    Ha en fin uke

    SvarSlett
  11. Så lekkert soverom, her må det bare være deilig å gå og legge seg!
    Ønsker deg en fin ny uke!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  12. Skikkelig Monicastil i det nye huset også!!! Herlig.
    Lekkert med de hotellputene og praktisk med høye skap.
    Gleder meg til å se flere rom.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  13. Kjempefint, Monica. Et herlig og avslappende rom.
    Klem fra meg

    SvarSlett
  14. Ett jättefint sovrum!
    Kram från Sverige!

    SvarSlett
  15. For et vakkert soverom. Så flink du er til å få det så fint rundt deg.
    Her ser det ikke ut. Ble fornøyd med fargevalget mitt Maracesh og kjøpte hvite fine nattbord. Der stoppet det får ikke til noe mer. Beundrer dere som får det til <3

    Ønsker deg en fortsatt fin kveld.

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  16. Det var et flott soverom! Nydelig farge på veggene som passet godt til rommet syns jeg.

    SvarSlett
  17. Så fräscht och snyggt med det blå/vita i sovrummet...mycket vackert! Du har verkligen ett underbart hem...
    Ha en fortsatt skön vecka, ta hand om dig!
    Kram Titti

    SvarSlett
  18. Hei, jeg lurte på en ting, når du postet gamle innlegg til ny blogg, skrev du dem på nytt, eller greide du å reposte til ny blogg?
    ( svar meg gjerne på Mail lyjo@online.no)

    SvarSlett
  19. Hei på deg;)
    Så deilig det så ut, hadde bare lyst til å slenge meg nedpå;)
    Herlig helg ønskes deg;)
    God klem fra meg!

    SvarSlett