lørdag 14. februar 2015

Hulen til Finn

Ja jeg har jo kjent at det har klødd i fingrene....
 

Og hva i alle dager skulle vel han med denne blomsten og brettet her ? Men når jeg sa at det blir et fint sted for han å sette fra seg glasset og koppen sin og peanøtter i skåla- ja da var det greit !


Finn har mengder med Elvis og han hadde gjort det bra om han var med i en konkurranse og fikk spørsmål om Elvis sitt liv og musikk


Det er bare kastet inn i hyllene nå- dette skal han kose seg med å sette i riktig rekkefølge og system. Med gamle LP plater så må han jo også ha platespiller. Er det noen som husker den  forresten? Hi hi...


Som dere skjønner så er han veldig glad i musikk, bøker og film. Det er helt utrolig hvor mange filmer og Cd`er som har fått plass i disse Malm kommodene fra Ikea.


Måtte bygge i høyden og fikk plass til en god del av bøkene våre. Noen av de er mine- men det aller meste er Finn sitt.


Jada - han har vært på Graceland et par ganger.

 
Nå er vi på det ellevte året etter at vi møtte hverandre- og  dette var den første sangen han spilte for meg (Linken er til You Tube)


Finn er flink til å synge også- bare så synd han ikke gjør mye mer av det


Her ser dere hvor praktiske disse skuffene er- plass til mye


Han kjøpte seg førbursdagsgave til seg selv- han blir 50 år i mars. Ledningene skal inn i en skinne så den skjules nesten.


 42 tommer med alle finesser- veldig bra både lyd og bilde. Han har nemlig en stor interesse til, Formel 1 og det er helt greit at jeg slipper å måtte se på det om det er noe annet jeg heller vil se eller ha av tv`n.


Så for det om jeg ikke har klart å la være med noe så har han bestemt det meste selv altså og håper han får kost seg masse i hulen sin- selv om han sier at han stort sett vil være nede hos meg

 
 
God Helg !
 
Smil og Klem
 
Monica

14 kommentarer:

  1. Elvis var en kjekk kar :) Litt av en samling Finn har. Jeg skreiv faktisk særoppgave om Elvis da jeg gikk på ungdomsskolen ;) Gammel rock´n roll låter best på LP. Ønsker meg både LP spiller og LP´er, men det tar så stor plass. HiFi anlegg og digre høyttalere er jo på plass her uansett så kanskje en dag.
    Flirte litt av brettet og ikke minst blomsten, men du argumenterer bra :) Du skal ha kred for det.. :) Nyt helga.

    Klem Mona

    SvarSlett
  2. Godt for karene å ha et rom der de kan ha sine hobbyting.
    Ser veldig greit ut, og ikke minst, praktisk.
    Jeg syns Elvis hadde mange flotte sanger.
    Men er nok ikke så veldig interresert slik ellers nei.
    Ha en flott søndag .)

    SvarSlett
  3. Vilken fantastiskt fin samling!
    Tänk att han har varit på Graceland och allt...
    ( Vi spelade mycket Elvis förr i tiden och gled omkring i Amerikanska bilar.)
    Ni har det så fint och alltsammans är så praktiskt ordnat i snygga hyllor och lådor.
    Önskar er en skön Söndag!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  4. Så fin hule han har. Her kan han kose seg.
    Du får sikkert lov å være med du også når du har lyst tenker jeg.
    Ønsker meg faktisk en sånn egen hule sjøl jeg...
    Hvor jeg kan ha alle mine loppefunn og rotet mitt. Drømmer
    fortsatt om det, for eldstemann har enda ikke flyttet 100% ut.
    Har tenkt å okkupere rommet hans nemlig. Hi hi.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  5. Jammen godt å ha plass til slike "man caves", tror jeg hadde klikket uten foppball puben altså. Kjempefint i Finn sin hule da, kjekt å ha alt samlet på et sted. Og så Elvis da, så mye fin musikk. Platespiller ja, vi har faktisk vår i stuen, vinylplater er på vei til å få sin renessanse igjen de nå. Takk for koselig melding hos meg, ser ut som jeg må revurdere planen med det brune skapet, det er tvilsomt om vi får det opp trappen sier min kjære. Hmmm mulig han sier det fordi han ikke orker styret ha ha.

    Fiiin søndag til deg Monica, her skinner solen og våren er på visitt.

    Klemmer fra Kari

    SvarSlett
  6. Fina intressen han har din man, både musik och
    böcker gillas här också. Och vilket fint rum han
    ställt iordning med alla saker, jättemysigt.
    Ha en bra söndag
    Kramar/AM

    SvarSlett
  7. Oi, her var det Elvis. Etter min oppfatning, er Elvis den største sangeren noensinne, så jeg skjønner Finn. Så herlig for mannen å ha sin egen hule til sine flotte interesser.
    Ha ei flott ny uke, Monica.

    SvarSlett
  8. En flott hule Finn har!
    Og masse musikk og bøker...her koser han seg:)
    Jeg har en gammel platespiller fra 80-tallet ennå jeg...men det blir ikke mye spilt på den:)
    Fin ny uke til deg:)

    SvarSlett
  9. Så flott "hule" han har fått seg, viktig det å ha et sted å kunne trekke seg tilbake på.
    Fin ny uke til deg!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  10. Jammen i meg har Finn fått seg en fin hule.
    Og de IKEA-kommodene var super fine. Noe å tenke på...

    Klem

    SvarSlett
  11. Virkelig en koselig hule Finn har fått seg som dekker det meste av interessene hans. Husker Elvis og mange av låtene hans. Det var stor sorg i stua da han døde.
    Kjekt med de kommodene i fra Ikea, da fikk jeg tips om hvor jeg skal gjøre av filmene. Noen kjøpes og noe ser man på Netflix. Platespiller og lp plater er best lyd i. Håper han får mange koselige stunder i hula si både med å se Formel 1 eller høre på musikk.

    Ha en fin uke!

    Varm klem fra Eva

    SvarSlett
  12. Hei, så fin hule han har fått :-) Ja, jeg bor på Kongsvinger :-) Ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
  13. Hei Monica! Jo tidligere du sår frøa, jo større sjanse er det for at de kan blomstre i år. Det sikreste er å så de ute, f.eks. i potter eller en isoporkasse, så kan du bare plante de der de skal stå etter hvert. de liker å ha det litt kjølig. Håper du får de til, regelen er at de bare kommer med blader første året, så her trengs både tålmodighet og god fantasi!
    Lykke til!
    Ha en fantastisk tirsdag! (Her er det regn og vind så det holder!)
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  14. Det er nå greit å la menn få være menn og at de har sin egen hule :-) Jeg har vel en tendens til å tenke interiør fremfor alt og må av og til bremses litt for at han skal få plass til sitt. Det er jo ikke så lett når han er intressert i det meste og mye av det tar mye plass (trekkspill, 4 gitarer, keyboard og en meeeeengde verktøy inne og ute. Når det er sagt så er det jo fint at de har masse interesser og sang, musikk, Elvis og bøker er jo ikke nødvendigvis forbeholdt mannen i huset forstår jeg.
    Nydelig i "mancave" hos dere også, nydelig blåfarge :-) Fin uke til deg :-)

    SvarSlett