søndag 8. februar 2015

Kjøkkenet

Er på plass

Kjøkkenet er fra Ikea og det er Metod skap og Bodbyn fronter


Vannkranen kjøpte vi på Sørumsand rør og brukte rørlegger fra samme forretning for montering.

Vasken er fra Ikea og benkeplatene også. De er i heltre og meningen at de bare skulle laseres hvite, men det ble helt hvitt. Malt med Lady supreme halvblank, ekstra slitesterk.


Tallerkenhylla fikk "heldigvis" plass


Vi hadde et kjøkken på 33 kvm der vi bodde før og dette kjøkkenet er mye mindre- det kan egentlig ikke måles for det er i åpen løsning mellom gangen og stuen.


Var veldig spent på hvor mye vi ikke fikk plass til. Jeg er lettet - det er kun noen Farris glass, et trau og en stygg plastikk boks som vi hadde knekkebrød i, som vi ikke har lenger. 


Da lurer du kanskje på om det detter ut av skapene når dørene åpnes ? Nei, det gjør ikke det altså.
 
Men der hadde vi nesten ingen overskap- og her må vi ha det.


Blir et hvitt kjøleskap når dette skal byttes ut










Smil og Klem
Monica

20 kommentarer:

  1. Så fint köket blev, vitt ger så bra ljus. Och
    det var en jättefin kran, många andra fina
    detaljer också.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  2. Kjempefint kjøkken. Frontene var skikkelig verdt å vente på.
    Sikkert godt å være ordentelig på plass.
    God søndag.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Kjempefint kjøkken, med mange fine detaljer
    Boks til knekkebrød har ikke jeg tenkt på, der satte du meg på en ide :)
    Ha en fin uke, her blir det travelt med to reiser ....
    Jorunn

    SvarSlett
  4. Det ble et flott kjøkken. Men det er rart å gå fra et
    så pass stort kjøkken til et som er så lite.
    Men syns du har fått plass til utrolig mye der.
    Egentlig har vi jo mer enn vi noen gang kan få brukt,
    så det er like godt å ikke ha så mye plass, da får en
    heller kvitte seg med noe visst en skaffer seg noe "nytt"
    Ser du ikke ahr så mye benkplass, det savner jeg på
    mitt kjøkken. Har ikke så mye plass som deg en gang.
    Du har jo fått plass til mye fint på benken din. Stilig med
    kasse til å ha krydder"glass" oppi.
    Ønsker deg en riktig god morsdag :)

    SvarSlett
  5. Så FANTASTISKT fin köket är, Monica!
    ( Vi har likadana handtag till lådorna som ni har )
    Många fina saker och detaljer har du också, ett riktigt drömkök!
    Har ni "Mors Dag" i Norge nu???
    Då får jag önska dig en riktigt god dag!
    ( Här är den inte förrän i Maj månad )
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  6. Synes dere har fått det kjempefint. Bra du ikke måtte kvitte deg med fine skatter :) Er både fordele og ulemper med åpen løsning. Jeg ville ha det åpent for jeg ønsket litt byleilighetsfølelse her på bondelandet. Skal vi bygge et hus til, da skal jeg ha kjøkken. Ikke på grunn av plassen… men da kan jeg bråke så mye jeg vil uten å plage andre ;) Det hender Trond beskylder meg for å tappe vann på pur f… ;) ;) Du har lagd deg slik trendy kaffe/te hjørne. Det skulle jeg gjerne hatt, men her trakter vi bare kaffe. Solgte kapselmaskinen for en liten slant for jeg var så misfornøyd med den jeg hadde. Dessuten sparer jeg sikkert 1000-vis av kcalorier i måneden på bare å ha en vanlig trakter. Jeg elsker Cappuccino, med mye brunt sukker. Fin ny uke til deg.
    Klem Mona

    SvarSlett
  7. Så lekkert hvitt kjøkken. Ønsker meg hvite benkeplater selv jeg. Fint å få plass til det meste, når man har hatt større kjøkken før. Jeg synes kjøleskapet passet godt inn jeg, for det går jo litt stål på komfyren. Hva har du i de små/lave skuffene?

    Ønsker deg en flott uke som kommer.
    Klem Anne Line

    SvarSlett
  8. Så flott du har fått det!!!
    Skikkelig koselig, likte godt kaffe/te hjørnet deres;)
    Må bare kommentere innlegget under også, så tøft da med "nye" vipper!
    God klem til deg Monica;)

    SvarSlett
  9. Praktisk og flott kjøkken har dere fått. Må være rart å gå fra et stort til et mindre ett. Jeg hadde jo liten før, men større nå. God plass og ingen rot i systemet. Mange flotte detaljer og smarte løsninger. Vannkranen var lekker, skjønner godt at du likte den. Snart tryller du fram lekre kaker på det flotte kjøkkenet.

    Ønsker deg en fin uke.

    Klem fra nord

    SvarSlett
  10. Så flott kjøkken dere har fått. Liker så godt løsningene dine. Spørs om ikke jeg må kopiere litt ;)

    SvarSlett
  11. Helt nydelig kjøkken.
    Og ser ut til at du får all den bakeplassen du trenger.
    Mange lekre detaljer med krukker og bokser.

    Ha en fin dag, og ei fin uke.
    Klem fra Spania

    SvarSlett
  12. Å hjelpes så fint det har blitt Monica!!!! Nydelige detlajer,synes f.eks kranen og vasken har så mye å si for å lage den koslige stemningen som du har fått til!Drømmer om å skifte til lignende selv må vite! Lyst og lekkert,og med mange kjekke ting på benkene dine!Og heldigvis som du sier,så fikk tallerkenhyllen plass.Den er jo et must rett og slett :))))
    Nå er dere vel omtrent helt på plass i huset???
    Du gleder deg vel til å begynne å lage til ute rundt husveggene om ikke så altfor lenge...forresten det gjør jo jeg også selv om jeg ikke har nytt hus!!! ;)

    Toveklem :)

    SvarSlett
  13. lekkert og elegant kjøkken! Likte veldig godt frontene på innredningen!

    SvarSlett
  14. Så koselig kjøkkenet deres har blitt! Herlig koselig stil :) Vi hoilder på å montere kjøkken nå....det er jammen gøy!
    Imorra skal vi på Ikea å plukke vaskeromsinnredning ;)
    Gøy når det skjer slike ting! Så fint det ble med vippe-extensions, ser virkelig ut som noe en burde prøve :)
    Ha en fortsatt herlig uke!! Klem Mirjam

    SvarSlett
  15. Så koselig, personlig og smakfullt du har fått det. Kjenner igjen touchen fra "Fru Sjøaker". Vasken og batteriet - så fint i nostalgistilen. Og kjøkken vifta like jeg godt, annerledes men diskret. Fortsatt fin uke til deg :-)

    SvarSlett
  16. Hei, for et flott kjøkken du har, så lyst og fint :-)

    SvarSlett
  17. Kjøkkenet ble nyyyydelig. Den vasken og kranen var kjempefin. Superfint ble det.
    Klem fra meg

    SvarSlett
  18. Så lekkert kjøkkenet deres er blitt! Krana var super og sånn vask ønsker jeg meg, vet ikke helt åssen jeg skal få "gubben" til å skjønne at vi trenger ny.......... Flott er det blitt hos dere!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  19. Herlighet så fiiiiiiint Monica !!!!!!!
    Fantastisk !
    Klem fra Anne

    SvarSlett
  20. UNDERBART läcker inredning me likeeee :) önskar dig en skön solig helg

    Ny post ute...vacker orientalisk inredning :)

    LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion

    SvarSlett