onsdag 25. februar 2015

Livet i Metbäcken

Er et Torp i Värmland i Sverige


Sønnen min og hans familie har kjøpt dette. Det er på 17 mål og huset er fra 1938. De overtar sjette mars og dagen etter så skal Finn og jeg opp dit en tur. Drømmen for Sønn og Svigerdatter er at dette skal bli et familiested- et sted for hele storfamilien.
 Livet i Metbäcken er på Facebook og den linken kan dere klikke dere inn på HER. 
Siden drives av Kine/svigerdatter og jeg er med som administrator. 


De har mange planer og facebook og bloggen vil begge skildre livet, noe rehabilitering, landliv, mat og mye vi ikke vet ennå-  det er spennende ! 
Bloggen finner dere HER


Blir spennende nå når det våres og hvordan det ser ut


Gulvet har de tenkt å beholde som det er . Veggene skal få et nytt strøk med maling og trappen skal lysnes. 


Noen av de gamle møblene fra Sjøaker, som vi ikke fikk plass til her vi bor nå- Ja nettopp, de får et nytt liv her. 


Kjempekoselig om du vil følge med oss hele storfamilien både på face og her 

Smil og Klem 

Monica 



11 kommentarer:

  1. Grattis till din son och svärdotter! Jättefint hus och så vackert det ligger. Välkomna till Sverige:)
    Ska bli spännande att följa.
    Kram Maria

    SvarSlett
  2. Gratulerar med ett sådant fint paradis i Sverige!
    Jag har lagt till mig som följare till den bloggen också och ser fram emot kommande "ävertyr"!
    KRAAAM och ha en fortsatt fin vecka!

    SvarSlett
  3. Det kommer til å bli et flott familiested tenker jeg.
    Tror hun er like flink med interiør som deg,
    så da blir det flott. Gratulerer og lykke til alle sammen.
    Dere kommer nok til å delta litt tenker jeg.
    Ha ei fortsatt god uke :)

    SvarSlett
  4. Grattis till sonen och hans familj, vilket härligt
    ställe och bo på. Jag känner igen namnet och
    tror jag bor ganska nära. Ska bli kul och följa er
    resa med huset, tyvärr är jag inte med på fb.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  5. Hei, spennende med et lite rødt torp i Sverige :-) Blir spennende å følge med :-)

    SvarSlett
  6. Så utrolig spennende og du verden for et koselig sted! Gleder meg til å følge bloggen :o) Klem fra Nina

    SvarSlett
  7. Utrolig spennende!!
    Og for et flott bilde med det røde huset og hvit natur....magisk!

    SvarSlett
  8. Å så kjempekoselig, der blir det nok fint
    ..... Ser for meg Emil i snekkerjobben :)
    Blir gøy å følge videre, lykke til
    Jorunn

    SvarSlett
  9. Åhh vilket hus, så vackert! Det här blir spännande att följa...
    Varm Kram till dig,
    Titti

    SvarSlett
  10. SÅÅ koselig da, det blir kjempespennende å se hva det blir til. håper på masse bilder. Det ser både sjarmerende og idyllisk ut.Jeg får ofte såå lyst å kjøpe hus i Sverige, men så besinner jeg meg når jeg ser meg rundt og skjønner at jeg bor midt i et prosjekt som tar år.... Ha en flott helg.

    SvarSlett
  11. Så koselig!!
    Har lagt meg til som følger - blir spennende å følge prosjektet på torpet. :-)
    God helg!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett