søndag 26. april 2015

Gulrothavrebrød og blomster


Dette brødet er godt på den måten at det er sunt


Samme dagen så kom Finn hjem med disse vakre blomstene


Han hadde fått de på jobben- de og et gavekort som en forsinket 50 års presang. 


Helt perfekt


1 pk tørrgjør
1 l skummet kulturmelk
2 dl havre eller hvetekli
1 ss salt
8 dl havregryn
ca 1 liter hvetemel
3-4 revne gulerøtter
1 dl linfrø
1 dl solsikkefrø


Kjøres i 10 min i kjøkkenmaskin. Hell det over i to brødformer. La det heve en times tid. 
Stek på 200 grader i ca 1 time


La brødet avkjøles på rist og vent med å skjær i det. Det gjorde ikke jeg her- klarte ikke å vente. 


Ha en fin dag og fin ny uke 

Smil og Klem 

Monica 

8 kommentarer:

  1. Blomstene var jo nydelige.
    Og brødet ser kjempegodt ut.
    Har ikek prøvd med gulrot i brød,
    så det må nok prøves en gang.
    Ha ei herlig uke .)

    SvarSlett
  2. Fine blomster, alltid perfekt med blomster :)

    Brødet ser helt nydelig ut, fikk lyst til å prøve det, men baker svært lite for tiden
    .... Så må huske på det til en dag ånden kommer over meg
    Ha en fin søndagskveld
    Jorunn

    SvarSlett
  3. Ser fantastisk godt ut!
    Spist gulrotkake idag.og tenkte på hvor saftig det blir med gulrøtter i bakverk...dette brødet skal jeg prøve:)
    Fin ny uke til deg:)

    SvarSlett
  4. Så herlige blomster!
    Det brødet så supergodt ut, må prøves! Takk for at du deler oppskrift!

    Ha en fin uke :)
    Klem fra Vigdis

    SvarSlett
  5. Ditt morotsbröd ser så gott ut, och samma
    färg som rosorna. Jättefin bukett din man
    fick, gillar dina kuddar också.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  6. Mmmmm høres både godt og sunt ut, nå ble jeg sulten her. Så mange fine puter du har da, de så jeg nesten mer på enn blomstene ha ha. Her går det heldigvis litt på fram og jeg har begynt å jobbe litt igjen. Ønsker deg en strålende flott dag.

    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  7. Mmm dette så godt ut Monica :)
    Så fine fargerike blomster han fikk, koselig med friske blomster til pynt!
    Ønsker deg en fin uke videre!
    Klem Mirjam

    SvarSlett
  8. Så saftig og godt brødet ser ut,nå begynte det å bråke nedi magen her :))))
    Men så er det på tide med frokost straks da :)
    Du er så flink å bake alltid du!!!! Men så er det jammen kjekt også.I dag tenkte jeg jeg skulle bskevogså,kom over en oppskrift på instagram.Vi får se...det er ikke alltid det skjer det som man tror skal skje i løpet av en dag! Kjekt med gaver til Finn som du også kan nyte,blomster på bordet gjør så godt! Snart kan vi heldigvis begynne å plukke inn litt...ja du må vel plante litt kanskje men mye fint i veigrøftenevogså etterhvert.Gleder meg både til syrin og Lupiner og rhododendron.:) men enda er det frist om natten,så litt tålmodighet til her på våre kanter! Håper sola skinner på deg!!!
    Toveklem :)

    SvarSlett