søndag 24. mai 2015

Det er ikke viktig i det hele tatt

For det er helt andre ting som er det som betyr noe her i livet.


Likvel-nå skal dere få høre om min frustrasjon angående hår. Jeg har alltid vært lys men blitt mørkere og mørkere med årene. Noen blir det før de blir grå sa frisøren.
Jeg begynte da å lysne håret- det var jo ikke meg med mørkere hår.Dette sliter jo veldig på håret.  


I går så var jeg hos frisøren og de har fått inn et nytt produkt, noe som heter Olaplex. Det er visst en revolusjon og ren kjemi. Jeg fikk to behandlinger der og den tredje skal jeg bruke hjemme. Etterveksten ble tatt bort og jeg ble lys igjen. Håret føles så mye sunnere nå og gleder meg til kuren jeg skal ta hjemme. 


Har ikke fått rufset meg til selv enda- for her er jeg ute i bilen rett etter frisørtimen. Det gjør noe med kropp og sjel med litt egenpleie. 


Men- frisøren og jeg har en plan som skal settes i liv til høsten. Ja for jeg må ha litt tid på meg og jeg tror høsten er en bedre tid enn sommeren på å bli mørkere. Om jeg forsto det rett så skal jeg da få striper i samme farge som etterveksten- og da vil jeg føle meg helt forferdelig. Noen uker etter det - så kan jeg få lyse striper. Da vil jeg faktisk bli enda mer meg selv egentlig og etterveksten blir ikke så hard. Men så dumt at dette liksom skal være så vanskelig ? Føler jeg har kjempe møkkete hår når etterveksten blir for lang. Noen som kjenner seg igjen eller har forstått hemmeligheten ? 


Ellers så er det kun portene og toppbordet som mangler på plattingen- så begynner vi på blomsterbedene. 


Asfalten har kommet-og her er et stemningsbilde fra utsikten min her en dag. Det jobbes på ! 


Her er på siden av huset vårt. Mye lettere å ha båten og henger der nå når det er asfalt enn gress. 


Ha det så fint - til deg, deg og deg ! 

Smil og Klem 

Monica 
  


7 kommentarer:

  1. Det med håret skjønner jeg meg ikke på. Bleker mitt hår sjelden. Men håper at det blir skikk på håret ditt og at du slipper mer frustrasjon.
    Flott med asfalt der det trengs, er det dyrt? Vi har snakket om det her siden vi har grus og er møkklei av steiner på plenen.

    Ha en fin pinse.

    Klem fra nord.

    SvarSlett
  2. Ja..jeg kan forstå din frustrasjon,bare at jeg har den motsatt!
    Jeg er jo mørk og er ikke klar for å bli verken grå eller blond....mye greier med dette topplokket:)
    Flott med asfalt,rent og enklere:)
    God helg videre:)

    SvarSlett
  3. Kjenner meg igjen i dette med ettervekst, Min ettervekst er skikkelig grå,
    så jeg må nok begynne med litt striping, er heller ikke klar for å bli helgrå.
    (alt for ung til det, hehe)
    Skikkelig renslig og godt med asfalt. Skulle gjerne hatt et eller annet
    ute på plassen her, blir litt sølete på de værste regnværedagene.
    Ha ei fortsatt god pinsehelg :)

    SvarSlett
  4. skjønne Monica:)
    ja ettervekst er nåke drit
    så fint hos dere
    vi har grus ....og det er ikkje nåke
    drar det med inn i bilen og det er så iriterende...
    nyt siste dag av pinsen
    klem Eli:)

    SvarSlett
  5. Så fint blond du blev, kanske något jag
    skulle prova. På vintern tycker jag håret blir
    mörkare och så ljusare på sommaren. Har dock
    aldrig vågat prova någon färg. Men gillar din
    Kramar/AM

    SvarSlett
  6. Å du er bare så søt Monica,et sånt strålende ansikt skal man lete lenge etter!!!!!
    Ettervekst?Que?
    Liker ikke å innrømme det men joda,vi kjener til problemet.Np har jo ikke jeg naturlig farge lenge og det er det leeeenge siden jeg hadde,her har det gått i rødlige toner i åresvis.Men det som kommer opp er jo i en litt annen palett,høhø!Og vokser det seg litt for langt,da føler man seg sjuskete som vi sier her!!!!Full forståelse for problematikken med andre ord!!!
    Nå har jeg såpass langt hår at det er sjelden jeg går til frisøren men ordner selv hjemme,- passer dessverre lommeboken så mye bedre siden nå som jeg går på aap - men hjelpes så deilig det er på alle måter å få stelle seg hos de som kan seg med det! Og det høres ut som om eksperthjelp er tingen for deg...det var da voldsomt så innviklet det skulle være!! Men det blir nok bra til slutt - du får gjøre som ekspertene sier :)))
    Dessuten...selv om du ike er vant med det så tipper jeg på at du godt kler mørkere nyanser jeg!!!

    Forresten må jeg kommentere innlegget under for der var det sååå koslige bilder.For en perle,dit skulle jeg gjerne svingt innom en dag.Elsker slike gamle koslige hus og miljø!Og så kjekt å ta seg tid til det!!!!
    Håper du har hatt en fin pinse...her har det regnet ustanselig med unntak på ettermiddagen i går,og kaldt har det også vært.Så mine planer om å få Gubben med på prosjekter rundt om ute gikk ikke så bra,dessverre,- blir så misunnelig på alle som har en mann å svinge seg sammen med og være to om saken.TIl helgen kanskje...er det ikke det de sier på reklamen? ;)
    Er ihvertfall klar for å jobbe med diverse bed her også skal jeg love,så nå må varmen komme!!!!
    Ha en fin ny uke,takk fo skjønne kommentarer både her og der!!!!
    Tovekle m.)

    SvarSlett
  7. Så flott du ble! Herlig med et frisørbesøk! Håper de snart er ferdige med all jobbingen, alltid så mye bråk som følger med slikt.. ha en fortsatt fin uke hos deg!

    SvarSlett