torsdag 28. mai 2015

Jeg vet faktisk ikke

 jeg om det heter terrasse eller platting- er det så nøye da ! 


Leo bryr seg ihvertfall ingenting om det. Han er bare glad for å kunne være der ute og vi er veldig glad for at alt er tett med en port på hver side av terrassen. Leo er så klart ikke der ute hele tiden- men etter at vi har gått tur så er det fint at han kan gå seg tørr og riste av litt sand før han kommer inn i stua. Vi kan nå også ha veranda døra oppe uten å tenke på at han løper ut. 


Her som disse stolene står har vi planer om en hjørnesofa, men den har vi ikke kjøpt ennå. 


Finn er i full gang med å lage blomsterbed og vi har vært så heldige å få hente mange planter som vi har fått delt hos sønn og svigerdatteren min. 



Fått mange Georginer fra moren min- disse har stått i jorda på Kråkerøy- nå skal de prøve jorda i Sørum


Første bedet klart for planting


Dere skal få finere stemningsbilder når det blir mer ryddig her- dette er under arbeid ! 


Planken på le-veggen får vi malt men rekkverket anbefales å vente med å male til neste år. Om vi ikke vil skrape da- for det kommer til å flasse om vi maler det nå. 


Gresset er ferdig gress og her i skråningen har vi planer - men de skal jeg fortelle om senere. 


Har plantet New Dawn klatrerose ved inngangen- spennende å se hvordan det går. 


Ha det fint! 

Smil og klem 

Monica 


9 kommentarer:

  1. Så gøy å se hvordan det blir hos dere, skal si det går unna, og fint blir det!
    Herlig oppskrift du har delt, den skal jeg prøve.
    Ha fine og kanskje litt varmere maidager.
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  2. Her foregår det ting, ser jeg. Så fin og stor terasse dere får. Blir nok superfint, Monica. Jeg har også New Dawn ved inngangen. De er jo så nydelige. Gleder meg til å se hagen din etter hvert.
    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Så fint ni får det! Jättemysig uteplats. Jag har beställt en loungegrupp med soffa till altanen, och den får vi hämta idag.
    Det är perfekt för Leo att kunna ligga ute och torka och slippa dra in all sand och grus. Lykke gör det också:)
    Så många fina växter du fått, lycka till med dem alla.
    Kram Maria

    SvarSlett
  4. Perfekt med staket, ser både snyggt ut och
    så kan Leo gå ut när han vill. Så fint ni gör,
    kommer bli en härlig sommar i nya huset.
    Fin helg och kramar/AM

    SvarSlett
  5. Her blir det flott.
    Veldig greit med en tarrasse med port så
    hunden kan løpe litt ut og inn som den vil.
    Ønsker dere ei herlig helg :)

    SvarSlett
  6. New Dawn plantet jeg i fjor,og jeg skal si den vokser!!!!! Gleder meg til det spretter ut og klatrer opetter...vi har plantet den for an en av søylene under altanen eller verandan eller va man enn kaller det,hihi!Jeg har bestemt meg for å kjøpe en Hurdalsrose og blande med,da New Dawn var noe blekere i faren enn jeg hadde sett den for meg,men nydelig likevel.
    Så heldig du er som har fpått hentet deg så masse blomster....ja det koster sannelig fleks og mere til når man skal lage hage så jeg har vært på noen snik-runder hos mine foreldre og lurt til meg litt selv.Men så skal en hage eheller ike bli ferdig på null komma niks trøster jeg meg med...hage tar tid og mer tid og er vel et evighetsprosekt.Jeg har laget så mange store bed/parti i hagen som skal fylles at jeg kommer til å holde på til og med i graven tror jeg;)
    Så kjekt at verandaen er ferdig.Finn imponerer stadig og allered er han i gang med nye prosekt!Tror jeg sender Gubben på kurs hos han jeg:)))))))
    Veldig kjekt å kunne la hunden (e) gå ut og inn - vi har også lukket avdeling for dem både på altanen og i hagen!Med vår sykdom er det jo sannelig ikke alltid man er like klar for å gå på tur heller så da er det greitt å kunne slippe dem litt ut enn så lenge.
    Veldig kjekt å se bilder fra selve prosessen....ikke alle bilder må se ut sm de er fra et interiørblad eller lignende for det er jo ikke realiteten for de fleste av oss,og smatidig får man se utviklingen og det er jo en fryd!
    Ser jammen ut som dere har fint vær også - så kos dere videre med små og store prosjekt :)))
    Toveklem .)

    SvarSlett
  7. Så flott og fint det er blitt hos dere Monica! Velger å kalle det terrasse. Men sannelig om jeg vet, og Leo han bryr seg vel mindre bare han har et sted å legge seg!

    Ellers har hekken vi har plantet vokst noe veldig. Gleder meg til å se videre hvordan den blir! Roser og sånt noe får vente til utbyggingen av terrasse neste år. Må finne ut hvor jeg skal ha det. Det må jo være lunt og ikke utsatt for mye vind. Heldigvis at vi har to flotte gartnerier her hvor dem gir oss gode råd.

    Ha en fin lørdag.

    Klem fra ho i nord

    SvarSlett
  8. Så fint det blir hos dere.
    Er innmari imponert over tempoet dere greier å holde dag etter dag, uke etter uke.
    Og når man kommer så langt som til å plante, da skjer det noe med en - en ny glede kommer sigende.
    Såg på bildene dine fra Son. Har kjørt forbi mange ganger, men jammen i meg skal jeg ikke stoppe der neste gang.

    Kos dere.
    Klem

    SvarSlett
  9. Det er så flott...og det blir så flott!
    Dyktige dere er:)

    SvarSlett