søndag 10. mai 2015

I dag vil jeg framsnakke

svigerdatteren og sønnen min
De har en facebook side HER

Metbäcken er et Torp i Värmland i Sverige


Nei - dette er ikke de,  men ungene deres. Mine aller kjæreste- mine barnebarn. 


Det finnes en blogg om livet her i Metbäcken. Den finner du HER


Her bakes det i en gammel ved ovn 


Og når det ikke bakes så går Kanelbuller fint til en fika. For fika må man ha så klart. 


Sandkassen er klar og det er mange planer på denne 17 mål store tomten


I alt som skjer så er det godt med en liten cowboystrekk, for liten og for stor


På kveldene er det ofte brettspill rundt dette bordet og vinnerlysten er stor 


Så koselig at mange av møblene vi hadde på Sjøaker nå har fått et nytt hjem her.Som disse bordene og ene stolen.  


Ønsker dere en fin dag og fin ny uke 

Smil og Klem 

Monica 

9 kommentarer:

  1. Så fantastisk flott sted!!
    Det vinterbildet...kan det bli mer idyllisk?
    Små sjarmtroll i kassen...og flott gammel bakerovn....med en så stor tomt blir det mange muligheter:)
    Herligt!!

    SvarSlett
  2. Så utrolig koselig. Nydelig sted.
    Klem

    SvarSlett
  3. Å for en idyll Monica.Er det ikke godt å vite at de har det så herlig,landlig og trygt rundt seg.
    Og så kjekt å få dra dit på besøk!Drømmen for mange dette tror jeg,jeg drømmer også men holder meg foreløbig bare til drømmen.Ganske deilig det også,og like koslig er det å se slike bilder fra steder der folk har fulgt drømmen :)
    Ha en fin ny uke!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  4. Hallo søte Monica:)
    for ein herlig plass dei har
    en fantastisk plass å vokse opp
    søte små jentene
    kos deg
    klem Eli:)

    SvarSlett
  5. Det ser bare så flott ut der på det stedet
    Det kommer til å bli mange flotte dager der fremover det er tydelig.
    Ja jeg klarer å lage bilde til kaka.
    Skal gi deg et tips, første gangen jeg har gjørt det slik,
    tidligere brukte jeg en annen metode.
    Mor til konfirmanten var så lei seg for at hun hadde glemt å bestille
    et slikt "sukker" bilde. Vet ikke helt hva det lages av jeg. Men
    det er jo spisende da. Det er ikke mine bilder, Denne gangen
    laminerte jeg et bilde og la det på kaka med ei tvinna marsipansnor rundt.
    Enkelt, fint og mye billigere enn å skulel bestille et spiselig bilde. Hehe
    Tidligere kopierte jeg bilde ut på stoff. Men dette var mye enklere.
    Så det kan du jo "imponere" med en gang, hehe
    Ha ei god maiuke :)

    SvarSlett
  6. Vilket fantastiskt ställe, ser helt underbart ut! Ska kolla...
    Ha en härlig dag!
    Kram Titti

    SvarSlett
  7. Vilket fint ställe dom har och så kul
    och göra iordning allting. Jag följer dom sen
    ett tag på bloggen.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  8. Hvor flott det blir på det torpet! Blir en perle på jord når de er ferdig med alt. Kjekt med ting som man har hatt som kommer til heder og verdighet et annet sted.

    Klem fra Eva

    SvarSlett
  9. Åh for noen skjønne barnebarn! <3 Jeg må kikke på den bloggen , for en herlig plass!

    Klem

    SvarSlett