torsdag 21. mai 2015

På tur

Vi skulle til Kråkerøy og hente båten vår og noen pelargoniaer som hadde overvintret


På veien dit så fikk jeg lyst til å svinge ned om Son. Jeg bodde der ett år for mange år tilbake. Det er et herlig sted på jord. 


Vi parkerte nede ved båthavnen og spaserte oss en tur


Så mye pent å se og gamle nostalgiske skilt


Vi var veldig heldig med været- sola skinte fra blå himmel


Denne Brannstasjonen er nok ikke i bruk- den nye er nok vesentlig oppgradert


Likte alt jeg så jeg.... 


Galleri Son har en ute utstilling på brukskunst


Bare å kjøpe 


Tenkte oss inn her for et smørbrød- men det var stengt, åpnet litt senere på dagen. 


Men her var det åpent- nydelig bakeri og butikk. Denne butikken også med bare saker som jeg liker- godteri butikk på mange måter. 




Det ble Napoleonskake og kaffe- ute i sola


Så mange flotte gamle hus som er godt bevart 


Pent overalt


Og herlig lukt av sjø


Måtte innom den butikken på det første bildet- den sa bare kom inn kom inn, hi hi ! 


Klarte å begrense meg til denne sommervesken og en oregano


Ha det fint ! 

Smil og Klem 

Monica 

4 kommentarer:

  1. Åh,for en nydelig plass da!
    Skjønner godt at dere måtte stoppe der en tur.
    Å den vesken var kjempe fin.

    Nyt dagen.
    Klem Christina

    SvarSlett
  2. Det er jo så mange flotte steder en skulle vært innom.
    Forstår ikke hvordan jeg skal rekke over alt
    Dette er et av de stedene jeg skal prioritere å
    komme innom en gang vi skal til Østfold. Håper
    ikke det blir så veldig lenge til.
    Ei nydelig veske. Og en oregano er jo veldig greit å ha.
    Helt nødvendige ting begge to :)
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  3. Det var ett fint ställe ni besökte på resan,
    jättefina bilder. Och kul och få hem båten
    och pelargonerna.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  4. Hei, så fin tur, skal ta en dagstur dit i sommer tror jeg :-) Ha en flott helg :-)

    SvarSlett