onsdag 6. mai 2015

Et par ganger om dagen

Så må Leo ut å luftes


Nå når det har tørket opp er det så fint å gå her


Mange går her hele året- men jeg liker det best nå og frem til vinteren igjen. Der borte et sted bor vi...


Syntes det er så herlig å bo med mange naboer rundt meg, men samtidig så på landet og nær skogen


Når det er mørkt så går jeg og Leo mellom husene og på fortauet der det er gatelys


Vi bor i kjedet enebolig. Vi er to boliger som henger sammen , men har garasjen i mellom oss- så et lite mellom rom til neste hus som er slik. 


Har hørt det er mye tyttebær i denne skogen


Det spirer og det gror


Vi bruker ca 40 minutter på en slik runde- Leo stopper 100 ganger, er så mye godt å lukte på og jeg tar bilder. Kunne nok halvert den tiden i bra gå tempo. 


Her er vi på vei ut motsatt side av der vi kom inn


Smil og Klem 

Monica 

12 kommentarer:

  1. Heldige dere som har slike fine turområder i nærheten.
    Lker slike skogsområder som ikke er for store.
    Her er det motbakker uansett hvor en skal gå
    Visst en ikke går jernbanesporet da.
    Herlig tid nå.
    Ha ei fortsatt god uke :)

    SvarSlett
  2. Heia. Så utrolig fint det er i området der du bor. Herlig å ha skogstier så nært..
    Klem

    SvarSlett
  3. Koselig med naboer rundt seg ja! Det er de gode naboene som gjør at jeg vil bli boende på dette herlige feltet :))

    SvarSlett
  4. Du bor jo helt perfekt til med alt du trenger rundt deg :)
    Og jeg er sikker på at Leo´s turer er like mye "dine" turer - godt å komme seg ut og lufte seg i naturen både for to og firbeinte.Jeg hadde klikket om ikke jeg hadde hundene som drog meg ut ihvertfall :)
    Deilig å følge årstidene i skogen synes jeg,og tomme bæsjeposer som alltid ligger i lommen i tilfelle det blir en levering på en plukke-opp-plass,kan bli brukt til langt kjekkere ting man finner på turen!
    Senest i dag ble en liten kvast Forglemmegei med oss hjem,så får vi se om den vil trives her.De er jo så søte,men sprer seg vel mer som ugress?Vi får prøve og feile :)
    Nattaklem fra meg med ønske om deilioge vårdager og vårturer!
    Tove :)

    SvarSlett
  5. Så perfekt och ha skogsvägar så nära där ni bor,
    är ju mycket roligare och gå där. Fina bilder från
    promenaden.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  6. Vilken mysig promenadväg. Han är så fin Leo. Lykke är likadan, hon ska lukta överallt:)
    Ert nya bostadsområde ser trevligt ut.
    Ha en fin dag
    Kram Maria

    SvarSlett
  7. Hei Monica, Så nydelig skog du har der du bor. Leo er så flott:-) Jeg har en tibetansk terrier og er glad i turer med hunden. Det er medisin i hverdagen. Titt gjerne inn og vinn lunsj for 2 og glassblåsing ved Hadeland Glassverk :-) Fin torsdag! klem Siv :-)

    SvarSlett
  8. Fint med en som trenger å luftes hver dag. Da er det fint å bo landlig til, med skogsstier rett bak husene. Og du det er bra du føler det ble riktig å flytte dit. I sommer får dere hygge dere på terrassen og kanskje båten skal på vannet snart?

    SvarSlett
  9. For en rikdom,å ha en gammel skog rett ved og som har slike flotte stier!
    Slike skoger har både bær og sikkert sopp når den tid kommer...deilig å vandre slik med Leo:)

    SvarSlett
  10. hei på deg søte Monica vennen:)
    jammen har der funnet deres perle
    herlig hus og tursti som mangen drømmer om
    må flire av din bedre halvdel som er blitt så sosial med naboene
    kos
    nyt helgen
    klemmer i fleng fra Eli:)

    SvarSlett
  11. Så deilig å kunne gå rett ut til det der.
    Ser flott ut der dere bor.
    Nyt fredagen & helgen.
    Klem Christina

    SvarSlett
  12. Så deilig å ha en slik plass rett utenfor døra. Det savner jeg, hadde det før.

    Ha en fin helg Monica!

    SvarSlett